וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ננעל בעלייה של 0.3%

עומר שרביט

25.10.2006 / 17:44

סרגון עלתה ב-6.5%. אורכית ניתרה ב-17.7%. כי"ל התחזקה ב-2.4% במחזור של 163 מיליון שקל

יום מסחר יציב יחסית נרשם היום בבורסה בתל אביב, כשהמדדים המובילים זיגזגו סביב קו המשווה וננעלו בעליות שערים: המעו"ף עלה ב-0.3% ל-873 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.5% לרמה של 895 נקודות והתל טק עלה ב-0.5%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית - 1.6 מיליארד שקל.

ברקע המסחר: בדיקת היועץ המשפטי לממשלה לגבי מעורבותו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בהפרטת בנק לאומי, עלייה חדה במניית כי"ל עקב הצפה במתקן של מתחרה רוסית וציפייה להחלטת הריבית בארה"ב בערב.

בנוסף, נתון מקרו חיובי פורסם היום על ידי הלמ"ס בדבר ירידה קלה בשיעור האבטלה ל-8.7% לעומת 8.8%. משירות התעסוקה נמסר, כי שיעור המתייצבים ללשכות התעסוקה עלה ב-0.2% בספטמבר.

נגיד בנק ישראל הוריד השבוע את הריבית ב-0.25%, והיום תתקבל החלטת הריבית בארה"ב. השוק הסולידי המקומי נסחר בירידות של עד 0.4% בצמודים ועליות של עד 0.3% בשקליים. בשוק המט"ח, נחלש הדולר בשיעור זניח מול השקל והיורו התחזק קלות.

הזינוקים החריגים בשוק היו של מניות דואליות. מניית אורכית החלה לזנק לקראת הסוף וננעלה בניתור של כ-17.7% במחזור גדול של כ-20 מיליון שקל. מהחברה לא נמסרה כל הודעה על התפתחויות חדשות ובשוק נשמעות הערכות כי היא עומדת לדווח על חוזה חדש. גם שמועות על רכישת החברה נשמעות בשעה זו - אבל כדאי גם לזכור שכל אלה נשמעות חדשות לבקרים בכל הקשור לאורכית.

מניית סרגון, שעיקר המסחר בה מתבצע בארה"ב, ניתרה אף היא בכ-6.5% במחזור גדול של 5 מיליון שקל לאחר שאתמול זינקה בארה"ב בכ-9.4% במחזור ענק של כ-2 מיליון מניות. הרקע לעליות הינו הערכות בדבר אקזיט אפשרי בחברה, אם כי הערכות אלו הוכחשו על ידי המנכ"ל, עירא פלטי.

נייס עלתה ב-1.4% לאחר שהודיעה אתמול כי סמנכ"ל הכספים שלה, רן עוז, עוזב לטובת תפקיד זהה בבזק. החברה דיווחה היום, כי חברת השירותים הפיננסיים הגדולה בעולם Cuna Mutual תטמיע פתרונות של נייס במערכותיה.

מניית כי"ל התחזקה בשיעור גדול יחסית של 2.4% במחזור הגבוה בשוק - 163 מיליון שקל לאחר שגם אתמול נסחרה בעלייה של 1% אך ננעלה בירידה בעקבות החולשה הכללית בשוק. כי"ל עלתה בעקבות הצפה במכרות של המתחרה הרוסית, אורלקלי. מניית מכתשים אגן הוסיפה 2.5%.

במניות הבנקים - מניית הפועלים עלתה ב-0.7% ומניית לאומי איבדה 0.2%.

גזית גלוב דיווחה על השלמת הרכישה של 9% בקרן הריט האמריקאית מילס. שווי האחזקה - כ-86 מיליון דולר. גזית מסרה, כי בכוונתה לנסות להשתלט על החברה ולהשקיע לשם כך עד 1.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully