וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 24% בהכנסות אמזון

24.10.2006 / 22:29

רווחי החברה נפלו ב-37% ברבעון השלישי - פחות מהתחזיות. המניה מזנקת ב-13% במסחר לאחר הסגירה

אמזון (סימול AMZN), קמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם, דיווחה היום נפילה מתונה מהצפוי ברווחיה הרבעוניים וגידול של 24% בהכנסותיה - מעט מעל לתחזיות. מניית החברה מזנקת ב-13% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

אמזון, שזה לה הרבעון השביעי ברציפות בו נרשמת ירידה ברווחיה, רשמה על נפילה של 37% ברווחיה ברבעון השלישי בעקבות מבצעי הנחות והענקת פטור מדמי משלוח ללקוחות, וכן הוצאות מוגברות על טכנולוגיה והוצאות הקשורות להפסקת שיתוף הפעולה המקוון עם ענקית הצעצועים טויס אר אס מוקדם יותר השנה.

אמזון, חנות כלבו וירטואלית המוכרת מגוון עצום של מוצרים, החל בספרים וכתבי עת, דרך מזון לבעלי חיים ומצלמות, וכלה בחלקי רכב וכלי נגינה, רשמה ברבעון רווח נקי של 19 מיליון דולר, או 5 סנט למניה, לעומת רווח של 30 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. התוצאות היו טובות מתחזיות האנליסטים שצפו רווח של 3 סנט למניה.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-2.31 מיליארד דולר, גידול של 24% לעומת התקופה המקבילה, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 2.25 מיליארד דולר.

"אנו שבעי רצון מהצמיחה הערה בהכנסות שירות אמזון פריים, וקצב אימוצו המהיר", אמר מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, בעת פרסום הדו"חות. שירות אמזון פריים, שהושק בשנה שעברה, מאפשר ללקוחות אמזון לשלם דמי מנוי שנתיים, ולקבל בתמורה פטור מדמי משלוח על כל רכישה, ואספקה של המוצר הנרכש בתוך יומיים.

"אנו צופים שיפור ניכר במינוף התפעולי ברבעון הנוכחי, למרות המשך ההשקעות שלנו במיזמים רבים, בהם תחומים קמעונאיים חדשים, פלטפורמות מכירה, שירותי רשת ותחומים דיגיטלים", הוסיף בזוס.

צופה גידול של 33%-22% בהכנסות

במבט קדימה צופה אמזון, כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח של 3.95-3.63 מיליארד דולר, או גידול של 33%-22% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. החברה צופה רווח תפעולי של 235-145 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. בשנת הכספים כולה צופה החברה צמיחה של 26%-22% בהכנסות לעומת השנה הקודמת ורווח תפעולי של 429-339 מיליון דולר.

מניית אמזון, אשר נפלה ב-29% מתחילת השנה, מזנקת ב-13% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של 2.3%.

לצד המשך השקתם של שירותים חדשים במהלך הרבעון האחרון, המשיכו לרדוף את אמזון גם חדשות רעות. שירות הורדת הסרטים באינטרנט, Unbox, שהשיקה אמזון בחודש שעבר, התקבל באדישות וזכה לביקורות שליליות כמעט מקיר לקיר , והחודש ביטלה אמזון שורה של מאפיינים מתקדמים במנוע החיפוש המדובר אך המאכזב שלה, A9.com.

אתמול נודע, כי ענקית המחשוב איי.בי.אם (סימול IBM) תבעה את אמזון בגין הפרת חמישה פטנטים של טכנולוגיות אחסון נתונים ברשתות שבאמצעותן מטפלת ענקית הקמעונות המקוונת בהמלצות לקוחות, בפרסום ובאחסון נתונים.

אמזון, אשר נודעה בתחילת דרכה כאתר למכירת ספרים ותקליטורים, מנסה בחודשים האחרונים לפצות על אובדן הכנסות שנתי המוערך ב-50 מיליון דולר, לאחר שבחודש מארס הפסידה בתביעה שהגישה נגדה יצרנית הצעצועים טויס אר אס. התביעה הוגשה לאחר שאמזון הפרה הסכם בלעדיות עם ענקית הצעצועים - ונחלה הפסד משפטי, שאיפשר לטויס אר אס להקים אתר אינטרנט מתחרה.

ספריית הווידיאו המקוונת נטפליקס (סימול NFLX), המתחרה בשירות Unbox של אמזון, דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על תוצאות רבעוניות טובות מהתחזיות הודות להצטרפותם של קרוב לחצי מיליון מנויים חדשים ברבעון האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully