וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הנגד של אינטל על AMD נושאת פירות

24.10.2006 / 20:35

אינטל הגדילה חלקה בשוק מ-73% ל-76% לאחר שנגסה בנתח של AMD בשוק השבבים לשרתים ומחשבים אישיים

המלחמה שהשיבה אינטל (סימול INTC) ליצרנית השבבים איי.אם.די - (סימול AMD) לאחר שזו נגסה בהתמדה בנתח השוק שלה בשנה החולפת - החלה לשאת פירות. אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, שבה וכבשה ברבעון השלישי חלק מנתח השוק ש-AMD גזלה ממנה בשוקי השבבים למחשבים אישיים (PC) ושרתים, לפי נתוני חברת המחקר מרקורי ריסרץ'. עם זאת, AMD הגדילה את הנתח שלה בשוק המחשבים הנישאים.

הנתח של אינטל בשוק השבבים במונחי יחידות גדל ברבעון השלישי ל-76% לעומת 73% ברבעון השני. הנתח של AMD גדל ל-23% לעומת 22% ברבעון הקודם. שתי החברות הגדילו ברבעון השלישי את הנתח שלהן בשוק מעבדי ה-x86 לשרתים ומחשבים אישיים, על חשבון יצרניות שבבים אחרות בעולם אשר הפסיקו לייצר מעבדים אלו.

האנליסט ג'ים קובלו מגולדמן סאקס ייחס את שינוי המגמה בנתח השוק של אינטל לחיזוק קו המוצרים שלה בעקבות השקת שבבי Core 2 Duo. המלצתו של קובלו למניית אינטל היא "קנייה", ולמניית AMD, "החזק".

בחודש אוגוסט השיקה אינטל את השבב החדש טולסה (Tulsa) ממשפחת שבבי Xeon, אשר מיועד לשימוש במערכות שרתים המשתמשות בארבעה שבבים לפחות - שוק שבו האופטרון של AMD הצליח מאוד. מספר אנליסטים העריכו, כי הירידה בשולי הרווח הגולמי ובמחיר המכירה הממוצע של שבבים שעליה דיווחה AMD בעת פרסום תוצאותיה הרבעוניות בשבוע שעבר, מבשרת על שהמלחמה שמשיבה אינטל מתחילה לתת אותותיה בתוצאות הכספיות של AMD.

AMD דיווחה בשבוע שעבר על זינוק של 77% ברווח הנקי ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה, ל-134 מיליון דולר. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 116 מיליון דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים. עם זאת, החברה דיווחה גם כי שולי הרווח הגולמי ירדו ברבעון ל-51.4% לעומת 55.4% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. כמו כן, מסרה AMD כי מכירות השבבים למחשבים אישיים נותרו ללא שינוי לעומת הרבעון הקודם, בשל ירידה במחיר המכירה הממוצע של שבביה.

AMD נגסה בשנה החולפת בהתמדה בנתח השוק של אינטל, וברבעון הראשון של השנה הגדילה AMD את הנתח שלה בשוק השבבים למחשבים, המגלגל 35 מיליארד דולר בשנה, ליותר מ-20% - לראשונה זה יותר מארבע שנים. באחרונה הודיעה לנובו הסינית, יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם, כי תתחיל להתקין מעבדים של AMD בחלק ממחשביה. דל (סימול DELL), יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, הודיעה באוגוסט על הרחבת השימוש בשבבים של AMD במחשביה.

המאבק בין אינטל ל-AMD עבר גם לפסים משפטיים. בשנה שעברה תבעה AMD את אינטל בטענה כי זו הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים על ידי כך שהשתלטה על השווקים של מעבדים מסוימים באמצעות שיטות לא תחרותיות, ובכך מנעה מלקוחות גדולים לקנות מוצרים של AMD. בחודש שעבר דחה בית המשפט בארה"ב את התביעה.

אינטל דיווחה בשבוע שעבר על נפילה של 35% ברווחיה ברבעון השלישי בשל הוזלות מחירים וירידה בנתח השוק שלה. ענקית השבבים רשמה ברבעון רווח נקי של 1.3 מיליארד דולר, או 22 סנט למניה, לעומת רווח של 2 מיליארד דולר, או 32 סנט למניה, ברבעון המקביל. עם זאת, בניכוי הכנסות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 21 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 18 סנט למניה. מכירות החברה ירדו ב-12% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-8.74 מיליארד דולר - מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 8.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully