וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן אישרה את מיזוג קבוצת התקשורת של אי.די.בי

ערן גבאי

24.10.2006 / 20:06

אישרה היום את המיזוג בין נטוויז'ן-ברק-גלובקול ללא תנאים. האישור יקדם גם את המיזוג בין אינטרנט זהב וקווי זהב

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה היום את המיזוג בין נטוויז'ן-ברק-גלובקול ללא תנאים מגבילים. האישור יקדם גם את אישור המיזוג השלישי בענף, בין אינטרנט זהב וקווי זהב, שיהפוך את שוק האינטרנט והשיחות הבינלאומיות לשוק שמתחלק כמעט באופן שווה בין שלוש קבוצות - בזק בינלאומי, קבוצת אי.די.בי ואינטרנט זהב-קווי זהב.

על פי תנאי המיזוג, תרכוש נטוויז'ן 100% ממניות ברק וגלובקול, תמורת הקצאת מניות נטוויז'ן בהתאם להערכת השווי האחרונה של דלויט. לבעלי ברק יוקצו כ-47% מהון המניות המונפק של נטוויז'ן. כמו כן, נטוויז'ן תנפיק מניות לדיסקונט השקעות, בעלת השליטה של גלובקול. לדסק"ש יוקצו מניות בנטויז'ן בגין מכירת גלובקול שיהוו כ-7% מהון המניות המונפק של נטוויז'ן. בחברה הממוזגת תחזיק דסק"ש בכ-26.2% וקרן סקי של צבי יוכמן תחזיק בכ-13% מהמניות; כלל תעשיות תחזיק ב-30.3%, אלרון ב-19.4% והציבור - ב-11.1%. החברה הממוזגת תשלוט בכשליש משוק האינטרנט ומשוק השיחות הבינלאומיות בישראל, ותיהנה ממחזור של כמיליארד שקל בשנה.

השבוע דיווחנו כי בכירים באי.די.בי מנהלים בעת האחרונה מפגשים תכופים עם הבנקים בניסיון להגיע להסדרי מימון לחברת התקשורת הממוזגת נטוויז'ן-ברק-גלובקול. במסגרת זו, צפויה ברק לפרוע את ההלוואה שנטלה מבנק המזרחי בהיקף של 35 מיליון דולר בכמה חלקים, כשכבר עד סוף השנה היא תידרש לפרוע את מחציתה. ברק התקשרה לצורך כך בהסכם עם הבנק הבינלאומי ותיטול ממנו הלוואה בהיקף מוערך של 20-15 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully