וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: מינוי שר רווחה כפוף לשיקולים פוליטיים

יעל קישיק

24.10.2006 / 18:48

בדיון המיוחד נכחו רק כ-20 ח"כים. אולמרט: יש הזנחה של שנים בטיפול בילדים בסיכון. נאומו הופרע בקריאות ביניים רבות

מליאת הכנסת דנה הערב באי מינוי שר רווחה במדינת ישראל. הדיון מתקיים לאחר שחברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ורן כהן (מרצ) אספו חתימות מ-40 ח"כים מהאופוזיציה בדרישה שראש הממשלה אהוד אולמרט יסביר לחברי הכנסת מדוע לא מונה עד כה שר במשרד הרווחה. על אף התמיכה הרחבה בהזמנת ראש הממשלה לדיון, במליאה היו פחות מ-20 ח"כים. אולמרט הביע את חוסר שביעות רצונו מהנוכחות הדלילה במליאה.

אולמרט אמר כי "עכשיו נותרה שאלה אחת: והיא האם צריך שיהיה גם שר נפרד למשרד הרווחה? לפי דעתי כן, רצוי. או לפחות סגן שר שעיקר תפקידו או שכל פעילותו היא במשרד הזה, וזה יקרה בקרוב. זה לא סוד ואני לא מסתיר. אני לא מתבייש לומר את האמת בניגוד לאחרים כאן, וזה בהחלט כפוף לשיקולים קואליציוניים ופוליטיים.

אולמרט אמר כי התוספת לתקציב הרווחה תהיה מיליארד ושלוש מאות אלף שקלים. הוא טען עוד, כי הוא מינה את ועדת שמידט כדי לעסוק בנושא ילדים בסיכון. אולמרט מתח ביקורת על חברי הכנסת במליאה ואמר כי "אם הם היו רוצים להקשיב הם היו יושבים מהתחלה. אם הם יקשיבו הם ישמעו את העובדות. ומי שצועק כאן הוא מי שגרם למצב הקשה".

במהלך הנאום, קראו חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה קריאות לעבר אולמרט, אשר לא נשאר חייב והגיב לכל טענה. לח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמר אולמרט, "בתקציב שאת תצביעי נגדו ישנה תוספת של 535 מיליון ש"ח לתקציב הרווחה, אבל את לא תקראי אותו".

אולמרט אף ענה לח"כ גדעון סער (ליכוד) וטען כי "היהירות והציניות שלך יכשילו אותך". לח"כ כהן אשר יזם את הדיון, אמר אולמרט כי "אף פעם לא העלת על דעתך לשאול איך זה יכול להיות שראש הממשלה מתעסק גם בענייני ביטחון? יש מידה מסויימת של התחסדות, צביעות, גלגול עיניים והעמדת פנים יחד", אמר אולמרט, המשמש היום כשר הרווחה בפועל. לפני כן, אמר אולמרט כי הוא מחכה לזה שתמיד קורא קריאות ביניים. כשח"כ גלעד ארדן (ליכוד) החל להעיר לו, הוא אמר "ידעתי שזה יבוא".

על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר אולמרט כי "מתחתי ביקורת על המדיניות של נתניהו. אני חשבתי שאין בה חמלה, היא לא אנושית וצריך לשנותה. ואנחנו משנים אותה לאט בהדרגה בנחישות בחוכמה לא בצעקות".

לדבריו, יש מאות אלפי ילדים, 320 אלף ויותר, שנמצאים בסיכון. "לא מעניין אתכם באמת כמה נמצאים בטיפול הממשלה. 12 אלף בלבד מטופלים. זה מעיד על הזנחה של שנים. אנחנו לא ניתן לכך יד, אנחנו נשנה זאת. כל אלה שדיברו כאן לא עשו דבר. 40 מיליון שקלים מועברים לשם כך למשרדים השונים כבר עכשיו.

לפני למעלה מחודש הבטיח אולמרט כי ימנה שר רווחה תוך ימים ספורים. על פי ההערכות אולמרט מתכנן להודיע על העברת התיק לשר יעקב אדרי. זאת, עד שיהדות התורה תצטרף לקואליציה, באם תצטרף.

"המשבר האמיתי הוא העדר השר"

ח"כ כהן תקף בדיון את אולמרט וסיעות הקואליציה ואמר, "לא רק ראש הממשלה, גם השר עמיר פרץ, ש"ס והגימלאים, כולכם יחד הפקרתם את המשרד החברתי החשוב ביותר. אף אחד מהשרים לא היה מוכן להגיד שהוא מוותר על המשרד היוקרתי שלו, כדי לקחת את תיק הרווחה". כהן גם לא חסך את ביקורתו על ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ואמר, כי "במקום לתת מענה לאיום האמיתי במדינת ישראל, אולמרט ממנה שר לאיומים אסטרטגים. לזה ראש הממשלה דואג, לאזרחי ישראל החלשים והמוחלשים, הוא לא דואג".

יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער אמר, כי לאחר שבבחירות האחרונות הנושא החברתי היה הפופולרי ביותר, הוא ציפה שהתיק המבוקש ביותר יהיה תיק הרווחה. ולא זו בלבד שאף אחת מסיעות הקואליציה לא דרשה את התיק, אלא שגם כעת כשישראל ביתנו מצטרפת "היא אפילו לא תובעת את התיק הזה, למרות שמדובר בתיק פנוי לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully