וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד איזו שעה תבלה רוחמה בבארים של רומא?

24.10.2006 / 17:00

בבריטניה אפשר לשתות מסביב לשעון, באמסטרדם לא באמת אוכפים את החוק, ברומא הולכים לישון מאוחר ובארה"ב זה לגמרי מסובך

ישראלים שביקרו בבריטניה עד לפני שנה, בוודאי זוכרים את התמונה המוזרה הזו, שבשעה 23:00 בדיוק, שעה לפני שסינדרלה צריכה לברוח הביתה, הבארים בממלכה המאוחדת נסגרו ורחובות לונדון התמלאו באלפי בריטים שיכורים. לפני כשנה החליטה הממשלה לשנות את החוק אותו הגדירה כארכאי ומיושן, ביטלה אותו ומאז ניתן לצרוך אלכוהול בבארים המקומיים בכל שעות היממה. בנימוקיה לביטול החוק אמרה הממשלה, כי קיומו של חוק כזה מביא למצב בו סמוך לשעת הסגירה שותים המבלים כמה שיותר משקאות ויוצאים לרחובות כשהם שיכורים מאוד והדבר הביא למקרי אלימות רבים.

מי שטייל ברומא, לא דילג על ביקור בקמפו די פיורי, שם מרוכזים רוב הבארים של הבירה האיטלקית. הרומאים מתחילים לשתות מוקדם יחסית, וכבר בשעות אחר הצהרים הבארים מתמלאים. למרות שמתחילים לשתות שם מוקדם, הבארים נסגרים באמצע השבוע בשעה 3:00, חלקם אפילו מאוחר יותר.

ח"כ רוחמה אברהם שאבה לבטח השראה לחוק אותו היא מנסה להעביר בכנסת, מחוקי עזר עירוניים בפריס. בבירה הצרפתית המועדונים פתוחים עד שהשמש זורחת, אך הבארים בעיר נסגרים ברגע שהשעון מראה 2:00.

באמסטרדם לעומת זאת, הבארים אמורים להיסגר לפי החוק כבר בשעה 1:00, אך מקומות רבים נשארים פתוחים גם אחר כך והחוק לא באמת נאכף. לבלות ולשתות עד אור הבוקר באופן חוקי ניתן רק בסוף השבוע.

לוס אנג'לס: בשתיים בלילה העיר נסגרת

בעוד שברוב העולם שתיית אלכוהול מותרת כבר בגילאים 16-18, בני הנוער האמריקאים ממתינים עד לגיל 21 לפני שיוכלו לצרוך אלכוהול באופן חוקי. וזו לא ההגבלה היחידה בדרך אל הטיפה המרה: מדינות רבות מגבילות את השעות והימים בהם מותר למכור אלכוהול, ולא רק בבארים.

בוושינגטון הבירה למשל, כל המועדונים, לא רק הבארים, צריכים להיסגר עד השעה 2:00 באמצע השבוע. בסוף השבוע מותר להם להישאר פתוחים עד שעה מאוחרת, אך החל בשעה 2:30 אסור למכור משקאות אלכוהוליים. חנויות שמוכרות אלכוהול - "ליקר סטור" - מחוייבות לסגור את שעריהן בשעה 21:00, בשבת הן מרוויחות שעה נוספת, אך בימי ראשון עליהן להישאר סגורות. חל איסור למכור אלכוהול מכל סוג ברשתות הסופרמרקטים הרגילות. למבלים אסור לצאת לרחוב עם כוסות שתייה, ואת הבקבוקים שקונים בחנויות יש לשים בשקיות חומות אטומות.

גם בלוס אנג'לס תוכלו לראות מאות צעירים יוצאים לרחובות בשעה 2:00 כשמקומות הבילוי נסגרים, אז הם מחפשים אפטר פארטי בו יוכלו להמשיך לחגוג. במדינת וירג'יניה אסור למכור אלכוהול אחרי חצות. בניו יורק לעומת זאת, ניתן למכור אלכוהול בכל שעה.

עכשיו רק נותר לשאול את ח"כ אברהם, האם סגירה מוקדמת של מועדונים, בארים ואפילו איסור גורף של מכירת אלכוהול אחרי השעה 2:00, או חצות או שמונה בערב תפחית את צריכת האלכוהול ועם זה את מקרי האלימות, כשבחניונים הסמוכים לבארים ולמועדונים בתל אביב כמו גם ערים אחרות בעולם, ניתן לראות עשרות צעירים יושבים ברכבם ושותים משקאות חריפים לפני ותוך כדי הבילוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully