וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לסגור את כביש 90 בגלל סכנת בולענים

24.10.2006 / 16:23

בפנייה לשר התחבורה נטען, כי בולענים חדשים שנצפו סמוך לכביש 90 באיזור ים המלח, מעמידים אותו בסכנת קריסה

צוות "ידידי כדור הארץ - המזרח התיכון" שלח מכתב דחוף לשר התחבורה שאול מופז בו דרש לסגור את כביש 90 באיזור ים המלח בגלל התפתחות מדאיגה בימים האחרונים של בולענים. הבולענים נצפו בקרבה של כ- 30 מטר לכביש 90, ליד חוף מינרל, שהוא נתיב תחבורה מרכזי.

בולענים הם בורות עפר גדולים, שנפערים לאורך חופי ים המלח בגלל תהליכים בקרקע וסחף של מי שטפונות. באזור קיימים מאות בולענים, שגרמו עד כה לנזקים של מיליוני דולרים. בולען נוצר כתוצאה מהמסה של מלח תת-קרקעי שיוצר קריסה של אדמה פנימה, עד שהשכבה העליונה קורסת גם היא פנימה.

ארגון "ידידי כדור הארץ - המזרח התיכון" שלח התרעה דחופה לשר התחבורה לשלוח צוות של מע"צ לאיזור כביש 90 המדובר באופן מיידי, ולשקול סגירת הכביש לאלתר. "התקרבותם המהירה של בולענים לכביש מחייבת בדיקה מיידית של סכנת קריסת הכביש. ניתן לדמיין את האסון העלול לקרות חלילה, במידה ובולען ייפער בכביש 90 כאשר אוטובוס או רכב ייסעו עליו", נאמר במכתב.

הארגון הוא ארגון סביבה משותף לישראלים, ירדנים ופלסטינים. הארגון מתריע במשך שנים על התוצאות המסוכנות של ירידת מפלס ים המלח כתוצאה משאיבת מים במעלה נהר הירדן הדרומי והירמוך.
גדעון ברומברג, המנהל הישראלי של הארגון, אמר כי "מפלס ים המלח יורד בקצב של 1.2 מטר לשנה, בעיקר בגלל שאיבת המים במעלה נהר הירדן על ידי ישראל, ירדן וסוריה. יש לכך השלכות סביבתיות, כלכליות, הידרולוגיות, נופיות ותיירותיות קשות ביותר. כעת מסתבר שגם ההשלכות התחבורתיות יכולות להיות הרות אסון, ואנו קוראים לכל הנוגעים בדבר לפעול באופן מיידי למניעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully