וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד לובינסקי בהיקף 345 מיליון שקל

ענת רואה

24.10.2006 / 14:40

עילת התביעה: תקלות חוזרות שהתגלו ברכבי פיג'ו אך לא טופלו. לובינסקי בתגובה: לא ידוע לנו על מכוניות שנמכרו עם גיר פגום

תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בהיקף 345 מיליון שקל נגד חברת דוד לובינסקי, יבואנית רכבי פיג'ו. עילת התביעה היא הטענה כי ברכבי פיג'ו 206 ו-307 אוטומטיים שנת ייצור 2006 התגלו תקלות חוזרות ונשנות בגיר האוטומטי. זאת, עד מצב בו כלי הרכב חדלו מלנוע במהלך הנסיעה תוך סיכון התובעים והנהגים סביבם.

את התביעה הגישו שני בעלי רכבים, טל-אל נזריאן ויוסף כהן, באמצעות עו"ד דותן לינדנברג. לפי טענתם, הם גילו את הליקויים בכלי הרכב אולם בשני המקרים, למרות תלונות חוזרות ונשנות וטיפולים חוזרים, הבעיה לא באה לכלל פתרון ראוי והגיר נותר פגום.

לפי הנטען בתביעה, התובעים הופתעו לפגוש בביקוריהם החוזרים במוסכים בעלי רכבי פיג'ו נוספים שהתלוננו על בעיה זהה בגיר האוטומטי וטענו כי הגיר למעשה פגום. בתביעה נכתב עוד, כי לתובעים התברר לאחר התכתבות עם בעלי פיג'ו רבים נוספים, באמצעות האינטרנט, שזוהי בעיה חוזרת ונפוצה ברכבי פיג'ו החל משנת 2002 ועד היום. "אותם אנשים רכשו במיטב כספם רכב חדש עם גיר אוטומטי וקיבלו לדבריהם רכב שהגיר שלו פגום", נטען בתביעה.

עוד נטען, כי התובעים מצאו באינטרנט סקירות מקצועיות ומבחנים שנעשו לרכבי פיג'ו והתברר להם כי הנתבעת מכרה להם ולאלפי אנשים נוספים כלי רכב שבהם גיר פגום, דבר הגורם לסיכון בטיחות ממשי. במסגרת התביעה, מוערך כי קבוצת הנפגעים עומדת על 6,000 איש אשר רכשו ב-4 השנים האחרונות רכבים אלו.

לטענתם, שמאי מומחה קבע שיש להחליף את הגיר בשווי של 47 אלף שקל (כולל מע"מ). בנוסף, הם תובעים פיצוי בגין עוגמת נפש בסך 10,000 שקל לאדם. לפיכך, עומד סכום התביעה על 57 אלף שקל לאדם ובסך הכל 345 מיליון שקל.

התובעים טוענים, כי הם ראויים לשמש כתובעים ייצוגים מכיוון ששניהם אנשים נורמטיוויים, עובדים ללא חובות או תביעות משפטיות וכן ללא תיקים פליליים.

מערכת וואלה! עסקים מוסיפה:

מחברת דוד לובינסקי נמסר בתגובה כי "התיבה האוטומטית המדוברת מיוצרת על ידי קונצרן פיג'ו וחברת רנו במשותף משנת 98'. מיליוני מכוניות בעולם מתבססות על גיר זה. לא ידוע לנו על מכוניות שנמכרו עם גיר אוטומטי פגום ולכן לא ברורה לנו הטענה המועלית בתביעה הייצוגית. עשרות אלפי לקוחות מרוצים נהנים יומיום מהגיר האוטומטי של מכוניות פיג'ו וימשיכו ליהנות גם בעתיד. במקרה של תקלה, עומדת לרשות הלקוח תעודת האחריות הנותנת מענה הולם למקרים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully