וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: DSPG וצורן נפלו בכ-5% וב-10% בהתאמה

עומרי כהן

24.10.2006 / 22:05

פאואר דיזיין טיפסה ב-12.2% לאחר מכירתה למיקרוסמי. סרגון זינקה ב-9.4% במחזור עצום. הנאסד"ק ירד ב-0.5%


מדד מניות השבבים של פילדלפיה אומנם ירד היום ב-1.1%, אולם בהשוואה לתנודתיות החדה המאפיינת דרך קבע את המדד, מדובר בתגובה סבירה יחסית של המשקיעים, להנמכת הציפיות של ענקית השבבים טקסס אינסטרומנטס (TI) לרבעון הרביעי. מדד נאסד"ק, אשר מושפע עד מאוד ממניות הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה, איבד 0.5% ל-2,344 נקודות, אולם בשוק כולו נרשמה מגמה מעורבת, לאחר העליות של שלשום. כך, שמלבד החולשה במניות הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה, התאפיין המסחר בהמתנה להחלטת הריבית מחר. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-12,127 נקודות ואילו מדד S&P 500 נותר ללא שינוי ב-1,377 נקודות. בשוק הסולידי נשמרה היציבות ואג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נסחרו סביב תשואה של 4.824%.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי (FOMC) החלה היום בישיבתה הדו-יומית על המדיניות המוניטרית של הבנק לשבעת השבועות הקרובים. על פי מרבית התחזיות בשוק, תחליט מחר הוועדה להותיר את הריבית קצרת הטווח בארה"ב בשיעור של 5.25%, זו הפעם השלישית ברציפות. להחלטה שלא לשנות את גובה הריבית, לא תהיה כנראה השפעה מהותית על המסחר מחר, אולם דברי ההסבר שיצורפו להחלטה, בהם מחווה הוועדה את דעתה על מצבה של האינפלציה בארה"ב, עשויים להשפיע על מגמת המסחר בימים הקרובים.

לפי שעה מציג שוק המניות האמריקאי חוסן ומדד S&P 500 עדיין שומר על קצב טיפוס גבוה של כ-4% בחודש. לחולשה במגזר הטכנולוגיה גרמה היום TI, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים ניידים. החברה סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 13% בהכנסות ל-3.76 מיליארד דולר ועם גידול של 11% ברווח הנקי ל-702 מיליון דולר. מנכ"ל TI ריץ' טמפלטון, אף הגדיר את הרבעון כאחד הטובים בהיסטוריה של החברה. אולם, במקביל ציין טמפלטון כי ירידה בהזמנות הובילו את TI להעריך, כי צמיחת השבבים ברבעון הרביעי תהיה מתחת לממוצע בענף. בתגובה לדברים, ירדה מניית TI ב-4.3%.

אולם, TI לא היתה היחידה מקרב חברות השבבים אשר הזהירה מפני החולשה הצפויה ברבעון הרביעי. די.אס.פי.ג’י הישראלית, המפתחת שבבים לטלפונים אלחוטיים, העריכה כי הכנסותיה בחודשים אוקטובר-דצמבר יצנחו לרמה של 41-36 מיליון דולר, מ-64 מיליון דולר ברבעון השלישי ולעומת 42 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד. אוקטובר-דצמבר נחשבים היסטורית לחודשים חלשים אצל DSPG, אולם על רקע ביצועי החברה במחצית הראשונה של 2006, צפו האנליסטים עד כה מכירות גבוהות ב-19-15 מיליון דולר מהתחזית הנוכחית.

בוול סטריט הענישו את המניה בירידה של כ-5.4% ל-20.5 דולר, אשר השלימה נפילה דו-יומית של כ-10%. ב-WR המברכט אף מיהרו להפחית את מחיר היעד למניה מ-30 ל-25 דולר, אולם הותירו לה המלצת "קנייה".

כמה שעות לאחר מכן הודיעה גם צורן, המפתחת שבבים לנגני DVD, טלוויזיות דיגיטליות, מצלמות דיגיטליות ומדפסות, כי ברבעון הרביעי יצנחו מכירותיה לרמה של 100-95 מיליון דולר. זאת, לעומת מכירות של כ-129.4 מיליון דולר ברבעון השלישי. גם את צורן הענישו בשוק עם נפילה של 10% במניה ל-14.4 דולר. אולם מעבר לכך, היום מבינים כנראה האנליסטים את מה שרובם לא הבינו בדיוק לפני שנתיים, כאשר חברה אחת מהשתיים צופה מכירות חלשות ברבעון הרביעי, יש סיכוי טוב שגם עמיתתה תסבול מאותה המגמה. נייס איבדה 3% ל-29.5 דולר, לאחר שהודיעה כי סמנכ"ל הכספים של החברה בשנתיים וחצי האחרונות, רן עוז, יעזוב בתחילת 2007 את תפקידו לטובת תפקיד של סמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל בחברת בזק.

פאואר דיזיין (סימול: PDSN) זינקה ב-12.2% ל-10.4 דולר, בתגובה להודעה על מכירתה לחברת מיקרוסמי (סימול: MSCC) האמריקאית תמורת 245 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות. מחיר העסקה - 11 דולר למניית פאואר דיזיין, שיקף פרמיה של 18% על מחיר הסגירה של שלשום. אולם העובדה שרבע מהתמורה תשולם למשקיעים במניות של מיקרסומי, כמו גם נפילה של 8.4% שרשמה מניית מיקרוסמי בתגובה לעסקה, מנעו מפאואר דיזיין לטפס היום גבוה יותר.

פאואר דיזיין מתמחה במערכות להעברת מתח חשמלי על כבלי תקשורת (PoE). מתחילת אוגוסט ועד אתמול, רשמה מנייתה זינוק של 30%, לאחר שבשוק החלו לחשושים על מכירתה ההולכת וקרבה. עם זאת, בשוק ציפו דווקא לרוכשת מוכרת יותר בשוק שבבי התקשורת, כדוגמת פריסקייל, TI, או ברודקום.

סרגון זכתה למחיאות כפיים מהאנליסטים על תוצאות הרבעון השלישי שפורסמו אתמול. בבית ההשקעות אנטרברג אף חזרו על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 8 דולרים. אולם, כל אלו לא מסבירים זינוק של 9.4% ל-5.1 דולרים במחזור עצומם של כ-2 מיליון מניות, שרשמה המניה בהמשך לעלייה של 1.3% אתמול. ייתכן, שגם בסרגון מריחים המשקיעים אקזיט קרוב, למרות הכחשות שנשמעו אתמול מצד מנכ"ל החברה, עירא פלטי.

בבית ההשקעות אקסלנס נשואה החלו לסקר את מניית נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) בהמלצת "קנייה" וצירפו לה מחיר יעד של 16.5 דולר. נס עלתה היום ב-2.7% ל-14.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully