וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולות הצפים בארה"ב רוצים קונגרס דמוקרטי

24.10.2006 / 12:05

לפי סקר שפורסם היום, שני שליש מהמצביעים שלא משתייכים באופן מסורתי לאף אחת משתי המפלגות, יצביעו לדמוקרטים בעוד שבועיים

הקולות הצפים מעדיפים שהדמוקרטים יזכו בשליטה בבתי הקונגרס בבחירות שייערכו ב-7 בנובמבר, ותומכים בעמדותיהם בנושאים העיקריים. כך עולה מסקר שערך עיתון הוושינגטון פוסט בשיתוף ערוץ ABC News.

59% ממשתתפי הסקר, מצביעים המעידים על עצמם שבאופן מסורתי אינם משתייכים לאף אחד משני המחנות, אמרו כי בכוונתם לתת את קולם בבחירות הקרובות למועמדים דמוקרטים, לעומת 31% בלבד שאמרו כי יצביעו למפלגה הרפובליקנית. זהו הפער הגדול ביותר שנסקר מתחילת השנה בקרב ה"מצביעים הנייטראלים".

45% אמרו כי זה יהיה טוב אם הדמוקרטים יזכו ברוב בפרלמנט, 10% אמרו כי יהיה זה רע, והשאר אמרו כי לדעתם זה לא משנה. אופן התפלגותם של הקולות הצפים צפוי להיות מכריע בבחירות הקרובות, מכיוון שרוב רובם של האמריקאים המצביעים באופן מסורתי עבור המפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית, אמרו כי ימשיכו להצביע למועמדי מפלגתם גם הפעם, כך לפי ה"פוסט".

27% מהנסקרים אמרו כי הנושא המרכזי עבורם בבואם להצביע השנה הוא המלחמה בעיראק, זאת לעומת 14% בלבד שאמרו כי הנושא החשוב בעיניהם הוא התגברות הטרור. כמו כן הביעו הנשאלים תמיכה בעמדות המפלגה הדמוקרטית ברוב הנושאים שעל סדר היום התקשורתי, בהפרשים של בין 14% לטובת הדמוקרטים בנושא המלחמה בטרור, עד ל-23% יתרון לדמוקרטים בנושאי המלחמה בעיראק ומשבר הגרעין של צפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully