וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סינדרום פריז" מכה בתיירים היפנים

24.10.2006 / 9:04

היפנים משוכנעים שהצרפתים אלנגטים ואדיבים, ונדהמים לגלות את האמת המרה. רבים מהם חוזרים למולדת הישר לטיפול נפשי

מדי שנה, 12 אזרחים יפנים ששבים מטיול ב[[פריז]] נזקקים לטיפול נפשי, אחרי שהפנטזיות שלהם על עיר האורות מתנגשות עם המציאות העגומה. התושבים המקומיים הלא ידידותיים והרחובות המטונפים הם כנראה יותר מדי עבור היפנים המנומסים.

"מצבם של שליש מהמטופלים משתפר מיד, שליש סובלים מהדרדרות, ולשאר יש פסיכוזות", אמר יוסף מחמודיה, פסיכולוג בבית חולים פריזאי. השנה נאלצה השגרירות היפנית בפריז להחזיר הביתה לפחות ארבעה תיירים, ביניהם שתי נשים שחשבו שיש מזימה נגדן ושבחדר בית המלון שבו התאכסנו מותקן ציוד האזנה.

במקרה אחר תייר יפני היה משוכנע שהוא מלך השמש, לואי ה-14, ותיירת יפנית האמינה שהיא מותקפת בגלי מיקרו. "זה יכול לקרות לאנשים שבירים. כשהפנטזיה שלהם על המדינה שבה הם מטיילים מתנגש עם מה שמגלים, יכול להתעורר משבר", אמר מוחמדיה.

התופעה, שזכתה לכינוי "סינדרום פריז", תוארה לראשונה ב-2004, בכתב העת Nervure. ברנרד דלג, החבר באגודה המסייעת למשפחות יפניות להיקלט בצרפת, הסביר: "בחנויות יפניות הלקוח הוא מלך, בעוד שכאן המוכרים בקושי מסתכלים עליהם. האנשים בתחבורה הציבורית נראים לא נחמדים, והכייסים ברחובות מגבירי את התחושה הלא נעימה".

אשה יפנית בשם אימי אמרה: "עבורנו, פריז היא עיר חלומות.כל הצרפתים יפים ואלגנטיים. ואז, כשהם מגיעים לשם, היפנים מגלים שהאופי הצרפתי שונה לגמרי מזה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully