וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 שנות מאסר נגזרו על מנכ"ל אנרון לשעבר

24.10.2006 / 3:00

ג'ף סקילינג, שזייף את רישומי החברה, יפצה את המשקיעים ואת העובדים ב-45 מיליון דולר. הוא ממשיך לטעון לחפותו

מנכ"ל חברת "אנרון" לשעבר ג'ף סקילינג, שהורשע בהונאת חשבונות שהותירה כתם שחור בעולם העסקים התאגידי באמריקה והביא לקריסת החברה, נידון ל-24 שנות מאסר.

סקילינג הורשע במאי האחרון ב-19 סעיפי אישום, ביניהם סחר על פי מידע פנים, הונאה וקנוניה. מלבד עונש המאסר יידרש סקילינג לשלם 45 מיליון דולרים פיצויים למשקיעי "אנרון", שהפסידו מילארדי דולרים עם התמוטטות החברה, ולאלפי העובדים שאיבדו את מקום עבודתם וקרנות הפנסיה שלהם.

בשלב זה אפשר השופט לסקילינג בן ה-52 להישאר מחוץ לכותלי בית הכלא, אם כי יימצא במעצר בית כשצמיד אלקטרוני מחובר לקרסולו עד שיזומן על ידי שירות בתי הסוהר, בתוך 90 ימים.

בטרם הקראת גזר הדין שב וטען סקילינג לחפותו: "אינני יכול לדמיין חרטה עמוקה יותר מזו שאני חש כעת. אולם, כבודו, אני חף מפשע בכל אחד מסעיפי האישום נגדי".

"הטעות המרה ביותר שעשה ליי הייתה להעסיקך", אמרה עובדת לשעבר בחברה אן בליאו לסקילינג. "כשראית שהמצב מתדרדר, קפצת מהספינה". עובד לשעבר אחר, צ'ארלס פרסטווד, אמר: "היו לי 1.3 מיליון דולרים וכל מה שנותר לי כדי להוכיח זאת הם שני פרסי עובד מצטיין".

בעת קריאת גזר דינו אמר השופט סים לייק כי פשעיו של סקילינג "גזרו על מאות, אם לא אלפי אנשים, חיי עוני". סקילינג, בעבר אחד מהכוכבים המבריקים ביותר בעולם התאגידים בארה"ב נהג באיפוק ואמר לכתבים כי הוא "מאוכזב" מגזר הדין ויערער על 19 סעיפי האישום נגדו. "אינני מאשים את השופט על הדרך בה נהג. אך לי יש זכות חוקתית לערער, ולדעתי גם אנצח".

הרשעות יו"ר החברה הוסרו עקב מותו

ב-25 במאי, סקילינג ויו"ר "אנרון" קנת ליי נמצאו אשמים בהונאת משקיעים כשחתמו על עסקאות לא רשומות כדי להגדיל את רווחיהם ובמקביל להסתיר את חובות החברה שעמדו על מיליארדי דולרים. "אנרון", בעבר החברה השביעית בגודלה בארה"ב, התמוטטה ופשטה את הרגל בדצמבר 2001 כשעסקאותיהם של השניים נחשפו.

הרשעותיו של ליי, בן 64, נמחקו בעקבות מותו מהתקף לב ביולי האחרון. בשבוע שעבר קבע בית המשפט כי יש למחוק את הרשעתו, מכיוון שנשללה ממנו הזכות לערער על פסק הדין.

בעקבות מתן עונשו של סקילינג אמר צ'יפ בורוס, ראש מחלקת החקירות הפליליות ב-FBI, כי המקרה משמש כאזהרה לכל פושעי הצווארון הלבן. "על הנוכלים להיזהר. אם אתה מחליט להשתמש בכספי חברה לטובתך האישית על גב המשקיעים והעובדים, אתה מסכן את החופש האישי שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully