וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ברדעי: לנהל מו"מ עם איראן וצפון קוריאה

24.10.2006 / 2:10

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תוקף את מדיניות הסנקציות שננקטה נגד צפון קוריאה וקורא להידברות

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מוחמד אל-ברדעי קרא לקהילה הבינלאומית לשאת ולתת עם איראן ועם צפון קוריאה על תוכניות הגרעין שלהן, ותקף את הטלת הסנקציות עליהן.

בדברים שנשא באוניברסיטת ג'ורג'טאון בארה"ב, אמר אל ברדעי כי הניסוי שערכה צפון קוריאה היה בגדר "זעקה לעזרה" היות והיא חשה מאוימת מצד ארצות הברית, ולדעתו ניתן להגיע להסכם גרעיני עם פיונגיאנג. בנוגע לאיראן אמר כי טרם השתכנע כי פניה לפיתוח נשק גרעיני.

ב-14 באוקטובר אישרה מועצת הביטחון של האו"ם הטלת סנקציות על אספקת נשק מסוגים שונים בעקבות הניסוי שערכה צפון קוריאה בנשק גרעיני. בשלב זה בריטניה, צרפת וגרמניה מגבשות מסמך סנקציות שיוטלו על איראן בעקבות העשרת האורניום, מתוך חשש שבכוונתה ליצור נשק גרעיני, בעוד שבטהרן אומרים כי המטרה היא הפקת חשמל.

לדברי אל-ברדעי, הסנקציות שהופעלו כנגד צפון קוריאה ונשקלות כלפי איראן רק יחזקו את הקיצוניים בשתי המדינות. "ברגע שמתחילה הטלת הקנסות (הסנקציות), הצעד מוביל את הקיצוניים לכסא הנהג", אמר אל-ברדעי, והוסיף בהתייחסותו לאיראן כי במידה ואכן בכוונתה לייצר נשק גרעיני "כוונות העתיד יכולות להשתנות בין לילה".

"יש לנקוט בצעדים מדודים כדי להביא לשינוי התנהגות", אמר כשהסביר את התנגדותו לסנקציות והוסיף כי יש לפעול במקביל לשיחות עם שתי המדינות. "בכל הנושאים הללו, דיאלוג הוא הכרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully