וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים בדיני אישות: משפחת אלכסנדר מבריחה נכסים

ארנון בן-יאיר

23.10.2006 / 21:04

חנה אלכסנדר, אשתו של קובי אלכסנדר הגישה לביהמ"ש לענייני משפחה תביעה לפיה היא בעלת זכויות ברכוש בעלה

חנה אלכסנדר, אשתו של קובי אלכסנדר, מייסד ומנכ"ל קומברס שנמלט משלטונות ארה"ב בפרשת הבקדייטינג לנמיביה, מגישה לבית המשפט לענייני משפחה תביעה שתצהיר כי היא בעלת זכויות ברכוש בעלה. לפי הידוע, עו"ד יעקב סידי, מומחה לדיני אישות ומשפחה מייצג את חנה אלכסנדר בהליך.

ההליכים בבית המשפט לענייני משפחה חסויים, ולא ניתן ללמוד פרטים מן התביעה, ובכל זאת מדובר ככל הנראה בהליך לאיזון משאבים בין בני זוג. ואולם, מאחר שבני הזוג אלכסנדר ידועים כנשואים באושר, הרי שסביר להניח שיהא על גברת אלכסנדר לטעון כי מעשיו הבלתי חוקיים של בעלה הפתיעו אותה ויצרו אצלה חשש שמא עשה מעשים נוספים שעלולים לפגוע בזכויותיה ברכוש. על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג, החל על בני הזוג אלכסנדר מאחר שנישאו לאחר 1974, איזון משאבים חל רק עם פקיעת הנישואין מסיבה כזו או אחרת. אי לכך, וכל עוד בני הזוג אלכסנדר נשואים, לא ניתן לחלק את הרכוש ביניהם. דווקא משום כך בית המשפט העליון גילה גמישות יתר ופרשנות רחבה בנוגע לנקיטת אמצעים לאבטחת זכויות עתידיות של בן זוג עוד בטרם פקיעת הנישואין, כדי שעם פקיעת הנישואין בן הזוג הנפגע לא יעמוד בפני שוקת שבורה.

הכלל הוא שבני זוג שותפים בזכויות ובחובות. אולם לצורך ביסוס טענה לנקיטת אמצעים לאבטחת רכוש, על האישה לטעון כי היא הניחה כל השנים כי בעלה נוהג כחוק, אך מרגע שנודע לה כי אינו נוהג כך, הרי שהיא לא צריכה לשאת בחובותיו. הדבר דומה לאישה שמגלה שבעלה הסתבך בעסקי הימורים. במצב כזה אין לחייב אותה בחובות הימוריו.

משפטנים מובילים בתחום דיני האישות מתחו ביקורת קשה על המהלך של משפחת אלכסנדר ואמרו כי מדובר בהליך הזוי. לכאורה, האישה יכולה גם לטעון כי מגיעים לה מזונותיה, ועל כן יש להצהיר על בעלותה ביותר ממחצית הרכוש המשפחתי. כמו כן ניתן לטעון, כי מהאישה יימנעו זכויות ברכוש עתידי שהבעל ירוויח ושהיא היתה יכולה להיות שותפה לו אילו הנישואים היו נמשכים כתיקנם, ועל כן יש להצהיר כבר כעת כי היא זכאית ליותר ממחצית הרכוש. כל אלה התחמקויות והברחת רכוש ברורה מנושים, אומרים מומחים לדיני משפחה.

עדיין מתעוררות שאלות משפטיות קשות ביותר בעניין הסמכות שיש לבית משפט ישראלי על רכוש של משפחת אלכסנדר שנותר בארה"ב; על האפשרות של בית משפט בישראל להצהיר כי מחצית הרכוש בחו"ל שייך לאישה; נותרת שאלת הזכויות של ממשלת ארה"ב לתפוס כספים של אלכסנדר עקב העמדתו לדין שם; השאלה האם דיני התפיסה האמריקאים חלים גם על כספים שהועברו לישראל מבעוד מועד ונמצאים בחשבונות ישראלים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully