וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה: רעידת אדמה חמורה מפצצה גרעינית

יעל קישיק

23.10.2006 / 21:06

בדיון בוועדת המדע הזהיר יו"ר ועדת ההיגוי לרעש אדמה, כי רעידת אדמה במפרץ חיפה עלולה לגרום למותם של 17 אלף בני אדם

יו"ר ועדת ההיגוי להערכות מדינת ישראל לרעידת אדמה ד"ר אפרים לאור הזהיר היום בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, כי רעידת אדמה יכולה להתרחש בישראל "בעוד שניות או בעוד עשור, ועלולה להביא לרבבות הרוגים". לדבריו, "פצצה גרעינית פחות מסוכנת מרעידת אדמה".

לאור אמר בישיבה, כי "הניסיון בעולם מלמד שכל יחידת מטבע שמושקעת במניעה - כמו חיזוק מבנים והטמנה עמוקה של מיכלי חומרים מסוכנים - מניבה פי 4 עד פי 13 מהסכום שיושקע בשיקום לאחר רעידת אדמה". לדבריו, "בישראל נטשו כבר לפני כחצי שנה את העיסוק ברעידת אדמה. אבל החשש הוא שרעידת אדמה במפרץ חיפה תביא לפריצת חומרים מסוכנים ותגרום ל - 17 אלף הרוגים, לפי החשבונות הכי שמרניים. אלה לא פגעי טבע אלא תופעות טבע, האסון הוא מעשה ידי אדם".

ד"ר רמי הופשטטר, מנהל אגף ססמולוגיה במכון הגיאופיסי לישראל אמר בדיון, כי רעידת האדמה החזקה ביותר בישראל התרחשה בצפון ים המלח בשנת 1927. "למשך הזמן שעבר מאז יש חשיבות עצומה כי המחזור הוא 80 שנה, וככל שאתה מתקרב ל-80 שנה הסיכוי לרעידת אדמה חזקה גדל משמעותית".

יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב אמר, כי "ככל שמתעמקים בנתונים, רמת הדאגה מגיעה ל-10 בסולם ריכטר. רעידת אדמה בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר שמוקדה בבית שאן עלולה להביא ל16,000 הרוגים, אבל כגודל הסכנה כך גודל המחדל והאדישות. צריך להבין שמדובר בסכנה מוחשית וגדולה יותר מפצצת הגרעין האיראנית. מתברר שהממשלה לא יישמה את החלטותיה הנוגעות לעמידותם של מבנים ומתקנים רבים כמו בתי ספר, מוסדות ציבוריים, בתי חולים, בסיסי צה"ל ומפעלים פטרוכימיים, כמו גם בתים פרטיים".

ח"כ אורלב הודיע כי יפנה למבקר המדינה כדי שיפקח באופן הדוק על היערכות המדינה לרעידת אדמה וכי ועדת המדע תקיים בקרוב ישיבה משותפת עם ועדת החוץ והביטחון לצורך מעקב ושיתוף פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully