וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אמריקאים הודו בניסיון למכור סודות של קוקה קולה

סוכנויות הידיעות

23.10.2006 / 20:52

השניים ביקשו מחברת פפסיקו, יצרנית פפסי קולה, 1.5 מיליון דולר עבור המידע הגנוב שהיה קשור למשקה חדש שקוקה קולה מפתחת

שני אזרחי ארה"ב הודו היום באישומים לפיהם ניסו למכור מידע מסווג של ענקית המשקאות [[קוקה קולה]], שאותו גנבו, ליריבתה פפסיקו, ב-1.5 מיליון דולר. המידע הגנוב היה קשור, ככל הנראה, למשקה חדש שקוקה קולה מפתחת וטרם פורסם. החברה מהירה להדגיש, עוד בעת מעצרם של השניים - איברהים דימסון ואדמונד דוהייני - בחודש יולי, כי המתכון הסודי של קוקה קולה קלאסיק - אחד הסודות השמורים בחברה - לא היה כלל בסכנה. העונש המרבי על העבירות המיוחסות לשניים הוא עשר שנות מאסר וקנס של רבע מיליון דולר.

לפי האישומים נגד דימסון ודוהייני, שלחו השניים מכתב לפפסיקו כביכול מאת בכיר בקוקה קולה, והציעו מידע סודי ומפורט בתמורה לכסף. פפסי נהגה ביושרה רבה ומסרה את המכתב לקוקה קולה, שפנתה לממשל. סוכן בולשת התחזה לעובד פפסי והחל לשאת ולתת עם שולחי המכתב, עד לזיהוי המעורבים, בהם גם עובדת של קוקה קולה, אשר טוענת לחפותה. משפטה של העובדת, ג'ויה ויליאמס, יחל בחודש הבא.

בין הראיות נגד ויליאמס - צילומים שלה לוקחת מסמכים ואף מבחנת זכוכית, שהוצעו למכירה ב-30 אלף דולר מאוחר יותר. ויליאמס צולמה על ידי סוכני הבולשת הפדרלית (FBI). בכירים בקוקה קולה אישרו כי המסמכים שהועברו היו אמיתיים ותוכנם סודי. כמו כן, לפחות מבחנה אחת שהכילה משקה חדש הוצעה למכירה, לפי מסמכי בית משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully