וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הגישה את בקשת ההסגרה של קובי אלכסנדר

שירלי יום-טוב

23.10.2006 / 10:46

משרד המשפטים הנמיבי צפוי לבקש כבר מחר תאריך לדיון דחוף בבקשת ההסגרה

ארה"ב הגישה את בקשת ההסגרה של קובי אלכסנדר לנמיביה, ארבעה ימים לפני המועד האחרון בו ניתן היה לעשות זאת. שר המשפטים של נמיביה אמור לפנות מחר אל בית המשפט שבקטטורה, הסמוכה לווינדהוק, בירת נמיביה, כדי לקבוע דיון דחוף בבקשת ההסגרה.

"אנו לומדים כעת את המקרה, כדי לראות האם הסעיפים המופיעים בבקשת ההסגרה תואמים את החוק הנמיבי", אמר נציג משרד המשפטים ל"בלומברג".

אריק בנג'מינסון, האחראי על הטיפול בענייני בקשת ההסגרה בשגרירות ארה"ב בנמיביה, אומר הבוקר ל-TheMarker כי הבקשה הוגשה כבר ביום שישי וכי הלך הרוחות הוא ששרת המשפטים הנמיבית תקבל את המלצת הגורמים במשרד המשפטי הנמיבי, התומכים בקביעת דיון בבקשת ההסגרה, כלומר - לא צפויה דחייתה על הסף.

בנג'מינסון סבור שמעתה קיימות שלוש אופציות להמשך התנהלות עניין אלכסנדר. האחת היא שאלכסנדר יבחר שלא להתנגד לבקשת ההסגרה, ואז הוא יחזור בקרוב לניו יורק לעמוד שם למשפט. השנייה היא שאלכסנדר יתנגד ואז ייפתחו דיונים משפטיים בעניין. "זה יכול לקחת בין שעה אחת לחמש שנים", אומר בנג'מינסון. האפשרות השלישית היא שבזמן הדיונים בבקשת ההסגרה, אלכסנדר ישהה במאסר, כלומר שחרורו בערבות מתחילת אוקטובר יבוטל.

על פי הצורה בה התנהלו הדברים עד כה נראה כי האפשרות הראשונה אינה בעלת סבירות גבוהה. אלכסנדר הגיעה לנמיביה במהלך יולי כדי להשתקע במדינה. הוא רכש בית יקר בסמוך לקאנטרי קלאב המפואר של וינדהוק, השקיע בפרויקטים בנמיביה, חלקם לאורך החוף, מחוץ לווינהדוק, ורשם את ילדיו ללימודים בבית הספר הבינלאומי בעיר.

האפשרות השנייה, לפיה הדיונים בבקשת ההסגרה יתארכו אפילו שנים היא מציאותית. בנמיביה שוהה כבר ארבע שנים הנס קוך, אזרח גרמני שנמלט לנמיביה לאחר שהואשם בשורת עבירות מס ומרמה. הוא נאבק מאז בבקשת ההסגרה של גרמניה, אך בניגוד לאלכסנדר הוא עושה זאת מתאו בכלא.

"הנמיבים סירבו לשחרר בערבות את קוך, אך שיחררו את אלכסנדר למרות שהוא הגיע לנמיביה רק זמן קצר לפני מאסרו", אומר בנג'מינסון. עם זאת, הוא מוסיף שארה"ב מאוד מרוצה מדרך ההתנהלות של הנמיבים בפרשה עד כה.

אלכסנדר נעצר בנמיביה ב-27 בספטמבר לאחר שהיה מבוקש על ידי ה-FBI ברחבי העולם במשך כמעט חודשיים. ב-3 באוקטובר הוא שוחרר בערבות של כ-10 מיליון דולר נמיבי - 1.4 מיליון דולר אמריקאי – הסכום הגבוה ביותר ששולם בנמיביה מעולם עבור שחרור בערבות.

אלכסנדר מואשם בשורת עבירות על חוקי ניירות ערך ובאחרונה אף נוספו סעיפים הקשורים בניסיון למתן שוחד מצידו לבכיר אחר בקומברס. בינתיים מסתמן שדיויד קריינברג וויליאם סורין – שני בכירים לשעבר בקומברס שגם נגדם הוגש כתב אישום בפרשת הבקדייטינג של האופציות – לא יגיעו למאסר בארה"ב לאחר שסגרו עסקה עם משרד התביעה בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully