וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה, רוחמה, את באה לפה הרבה?

ענת שתיווי

23.10.2006 / 10:11

כנראה שח"כ אברהם לא מגיעה לפאבים, אז ענת שתיווי מסבירה לה שאיסור מכירת אלכוהול לא יפחית את האלימות, אלא יגביר אותה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול הצעת חוק שהגישה ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) לפיה הבארים ייסגרו בשעה שתיים בלילה ועל מסעדות ובתי אוכל תיאסר מכירת משקאות אלכוהוליים לאחר שעה זו. המטרה המוצהרת: הורדת רמת האלימות והפחתה בתאונות הדרכים שנגרמות משכרות.

ובכן, כנראה שח"כ אברהם, שדווקא נראית לי כמי שבילתה בזמנה בבארים (בתל אביב?), לא ממש יודעת על מה היא מדברת. איסור מכירת אלכוהול לא יפחית את האלימות, אלא יגביר אותה, ולא יפחית את תאונות הדרכים. בשביל לטפל בשני הנגעים האלה צריך מהלך חינוכי רחב היקף, ובשביל זה יש את השרה תמיר.

איסור מכירת אלכוהול אחרי השעה שתיים בלילה מוביל למספר תרחישים: בראש ובראשונה, החיילים והצעירים שיוצאים לבלות ירגישו ב"לחץ" לשתות כמה שיותר עד סגירת הבאר. עד שתיים בלילה, כשהזמן קצוב, יש נטייה ל"הספיק" כמה שיותר, ושותים ושותים כאילו אין מחר (ואולי באמת כך יהיה). בפועל לא ישתו פחות, אלא ילעיטו עצמם באלכוהול ללא הבחנה.

מה גם, שסגירת הבארים בשתיים בלילה, לאנשים שלא סיימו את הערב, לא תשלח אותם הביתה, אלא לרחובות. כשהרבה אנשים מסתובבים ברחוב והם רוצים לשתות אבל לא נותנים להם – הם הופכים עצבניים. ואז יש מקרי אלימות קשים עוד יותר. אם ניקח את זה צעד קדימה, אולי גם תטילו עוצר בערים הגדולות? (מה לא עושים כדי למנוע אלימות...)

אפשרות נוספת, שאולי ח"כ אברהם לא נתנה עליה את הדעת, היא העובדה שהצעירים לא טיפשים כמו שנדמה לה ויש פיצוציות בתל אביב. היגיון "בריא" יביא את הצעירים לאגור אלכוהול באוטו, ואז פשוט לשבת ולהשתכר ברכבים. יופי רוחמה. אחר כך הם גם צריכים לנהוג הביתה. כבר אמרנו "יופי רוחמה"?

נקודה נוספת שיש לשים לב אליה – הצעירים שמונעים מהם את המפגש החברתי בבאר, ישבו בבית וישתו שם, או שפשוט יעשנו סמים. שזה, אפשר לנחש, בדיוק מה שח"כ אברהם לא רוצה להיות חתומה עליו.

אולי נחזיר את רוחמה לשנות העשרים של המאה הקודמת, במקום אחר, רחוק רחוק: איסור מכירת אלכוהול בארצות הברית הביא לעלייה בפשיעה המאורגנת. היא מזומנת לקרוא על [[תקופת היובש]] וימי אל קאפונה. זה אולי נראה לא קשור במיוחד, כי פה עדיין יהיה אפשר לרכוש אלכוהול בשאר שעות היום, אבל זאת גם נקודה למחשבה, הרי הפשע המאורגן כאן אינו יציר דמיון בלבד.

מעבר להכל, סגירת הבארים ב-2 לילה תהרוס את מה שכל כך מיוחד בתל אביב. יש סיבה שקוראים לה "עיר ללא הפסקה" (נכון, קמפיין ישן, אבל עדיין מדוייק). חברי בעיתונות הזרה, שעבדו בכל העולם, אמרו ואומרים כל הזמן שאין כמו תל אביב. יש בה משהו שאין באף מקום אחר והם מתכוונים לחיות שבה, לוויטליות (מבינה רוחמה?) שאין באף עיר אחרת, כולל ניו יורק, לונדון, סידני, וטוקיו. כן, אותן ערים שבהן חל האיסור המטופש. והסיבה המרכזית שהעיר הזאת היא כזאת – זה הבארים, שמאפשרים לך להישאר ער כל הלילה.

מה שנותר לקוות הוא שההצעה הזאת תיקבר באחת הוועדות ולא תגיע למפתן הכנסת. כי ההשלכות הרעות שלה יגברו על הכוונות הטובות של חברת הכנסת אברהם, שלא עשתה מחקר כמו שצריך לפני שהציעה את החוק המטופש. ויש לי תחושה, אישית אמנם, שאם יש משהו שהצעירים יצאו להפגין עליו, זה בדיוק זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully