וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סטודנטים משמינים בלימודים

23.10.2006 / 0:02

המחקר מעלה, כי לסטודנטים יש יותר למה לצפות מאשר הרצאות ועבודות, עליהם לחשוש גם מצבירת שומנים במהלך תקופת הלימודים

מחקר חדש, בהיקף של 907 סטודנטים באוניברסיטה בבוסטון, קובע כי סטודנטים מעלים במשקל במהלך הלימודים. הסברה הרווחת עד עתה, שנבעה ממחקרים קודמים היא שסטודנטים מעלים במהלך שנתם הראשונה באוניברסיטה שבעה ק"ג. זה אמנם מספר מעט מוגזם, אך המחקר החדש מסביר כי במהלך השנה הראשונה, מעלים נשים וגברים כאחד, ארבעה ק"ג בממוצע. מרביתו של המשקל מתווסף במהלך הסמסטר הראשון של הלימודים. יותר משליש מהסטודנטים העלו ארבעה ק"ג וחצי ויותר, וכמעט 20 אחוז העלו שבעה ק"ג ויותר.

המחקר שתוצאותיו נחשפו אתמול, בפגישה השנתית של האגודה לטיפול בהשמנת יתר בבוסטון, הראה עוד, כי הסטודנטים לא השילו את המשקל שרכשו במהלך הלימודים ואף הוסיפו להשמין.

בסיום שנת הלימודים השניה של הסטודנטים, הוסיפו הגברים ארבעה קילוגרמים וחצי למשקל ההתחלתי שלהם בתחילת הלימודים. הנשים לעומתם, הוסיפו בממוצע רק ארבעה ק"ג.

לפי המחקר, רק כ-20 אחוז מהסטודנטים שנבדקו הוגדרו כבעלי משקל עודף בתחילת הלימודים לעומת 35 אחוזים שהוגדרו כך בסיום שנת הלימודים השנייה.

החוקרים הצביעו על הלחץ הנוצר בעקבות הדרישות האקדמיות הגבוהות, השינוי בתמיכה המשפחתית, שתייה מרובה של אלכוהול ואת הגישה הקלה והנוחה של מזונות עתירי שומן כגורמים המרכזיים לעלייה במשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully