וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תגיש כתבי אישום נגד מנהלי פסגות ופיא

ארנון בן-יאיר

22.10.2006 / 18:17

עם זאת, כתבי האישום יעוכבו ויוגשו במשותף עם נאשמים אחרים בפרשה שעדיין לא נערך להם השימוע

פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה הודיעה היום כי היא דוחה את הטענות שהעלו בפניה קרנות הנאמנות פסגות ומנהליה, גבריאלה רביד, ודניאל זילביגר, ופיא ומנכ"לה, מיכאל צבייר, במסגרת השימוע שנערך להם וכי בכוונתה להגיש נגדם כתב אישום. הפרקליטות דחתה את טענות הקרנות ומנהליהן, בשימוע שנערך להם בקשר לביצוע עבירות של הצעת הטבות בניגוד לחוק השקעות משותפות בנאמנות.

התיק הועבר לפרקליטות מרשות ניירות ערך לאחר חקירה מורכבת שכללה בכירים ועובדים רבים בפיא, בפסגות ובבנק לאומי. במאי הודיעה הפרקליטות על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד 18 חשודים, בכפוף לשימוע. בשלב ראשון הוחלט לשמוע את טענות החברות ומנהליהן הבכירים, שלב שהתקיים בקיץ האחרון. הפרקליטות בחנה במסגרת השימוע גם את טענות בנק לאומי, אך בשלב זה עדיין לא החליטה האם להגיש נגדו ונגד מנהליו כתבי אישום, והיא תעשה כן רק לאחר שמיעת חשודים נוספים הקשורים אליו. מועד הגשת כתב האישום נגד כל המעורבים בפרשנה יידחה עד לאחר שיתקיימו שימועים לשאר החשודים. הפרקליטות אמנם הודיעה על הכוונה להגיש כתבי אישום נגד פיא, פסגות, צבייר, רביד וזילביגר, אך כתב האישום יוגש במשותף נגד כל החשודים לאחר השלמת הליכי השימוע של שאר החשודים.

הפרשה מתייחסת למערכת מתמשכת של הטבות שניתנו בין השנים 2004-1999 על ידי פיא ופסגות לגורמים שונים בבנק לאומי וליועצי השקעות שלו. ההטבות ניתנו על ידי פיא ופסגות כנגד מכירה, רכישה ופדיון של יחידות בקרנות נאמנות שלהן, בניגוד לאיסור הקבוע בחוק השקעות משותפות בנאמנות. ההטבות כללו, בין השאר, מימון פעילויות שונות של יחידות הבנק, לרבות מימון של כנסים שערך הבנק, טיולים, ארוחות במסעדות ובילויים שונים לרבות טיפולי ספא, וכרטיסים למופעים שונים. לעתים ניתנו הטבות אלה באופן קבוצתי ליחידות שונות בבנק, ולעתים ליחידים ובהם ליועצי השקעות. הקרנות נתנו הטבות אלה כתמריץ להפצת יחידותיהן, הן בהנפקות והן במהלך הפעילות השוטפת, והתחרו ביניהן על לבם של גורמים שונים בבנק לרבות יועצי השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully