וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אמריקאי מציג: 10 האתרים המזוהמים בעולם

22.10.2006 / 18:08

3 מבין הנקודות בהן הפכו חיי אדם לסיוט מתמשך נמצאות ברוסיה, כך עולה ממחקרו של הארגון, שאף הכין תכניות נקיון ושיקום לחלקן

מוסד בלאקסמית, ארגון צדקה סביבתי בארצות הברית, קובע כי שלוש מתוך עשר הנקודות המזוהמות ביותר על פני כדור הארץ נמצאות ברוסיה. כך עולה ממסמך "10 הנקודות המזוהמות ביותר" שהכין הארגון.

ערוץ ה-BBC הבריטי מדווח כי מתכות כבדות כגון עופרת, הן הסיבה המרכזית לזיהום באותן הנקודות, עם כ-10 מליון איש המושפעים מהן. המחקר שערך הארגון לשם הכנת המסמך כלל סקר בקרב מדענים וגופים ירוקים ברחבי הגלובוס. כעת מנהל מכון בלאקסמית תכניות ניקיון ושיקום בחלק מהאתרים.

תרומות הארגון האמריקאי התרכזו באתרים בהם מספר רב של אנשים הושפע מהזיהום. "דאגה מרכזית בכל אותם מקרים היא הנזק המצטבר וארוך הטווח הנגרם גם לסביבה וגם לבני האדם המושפעים ישירות מהזיהום", אמר מנכ"ל הארגון ריצ'ארד פולר. "ישנם מקומות בהם תוחלת החיים הממוצעת מזכירה את ימי הביניים, בהם תינוקות בעלי פגמים בלידה הם הנורמה ולא היוצא מהכלל, בהם שיעורי האסטמה בקרב ילדים עולים על 90% ושבהם פיגור שכלי הוא אחד ממאפייני האוכלוסיה", הוסיף.

מחקר שערך בעבר האו"ם, מצא כי הגורם לכחמישית ממקרי המוות בטרם עת הוא סביבתי.

גם צ'רנוביל ברשימה

העיר [[צ'רנוביל]], הידועה בשל האסון האקולוגי החמור שהתרחש בה בשל תקלה שארעה בכור הגרעיני הסמוך לה, נמצאת ברשימה העצובה הזו, אולם שאר הנקודות ברשימה הן אלמוניות למדי. ביניהן נמצאות העיר צרז'ינק ברוסיה, בה פעל מפעל לנשק כימי בתקופת המלחמה הקרה, לינפן, בירת תעשיית הפחם של סין, קאוובה בזמביה, אתר כרייה של מתכות שונות בהן גם עופרת, היינה ברפובליקה הדומיניקנית, בה מפעל מחזור בטריות הותיר ריכוזי עופרת אדירים בסביבותיה ורניפט בדרום הודו, בה למעלה מ-שלושה מליון איש מושפעים מפסולתו של מפעל לעיבוד עורות.

"הדבר החשוב ביותר הוא להצליח להגיע להישגים ממשיים בהתמודדות עם הזיהומים במקומות הללו", אמר דייב הנהרן, מנהל המבצעים הבינלאומיים של מוסד בלאקסמית. "ישנה עבודה רבה ומוצלחת שנעשית בהבנת הבעיות, ובגיבוש דרכי פעולה אפשריות. המטרה שלנו היא החדרת תחושת בהילות לצורך בטיפול במקומות הללו", אמר.

הארגון מעורב כעת בבניית תכניות שיקום לכמחצית מתוך רשימת עשרת האתרים המזוהמים, ומקווה בקרוב להצליח להתחיל תכניות שכאלה גם בשאר הנקודות המזוהמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully