וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ לסטודנטים: איך לשרוד ישיבה מול מחשב

22.10.2006 / 15:51

לכבוד היום הראשון ללימודים - איך לעבוד מול המחשב בלי לסבול. כל מה שלא עלה על דעתכם לשאול, אבל בכל זאת כדאי שתדעו

בשנים האחרונות תופס המחשב חלק נכבד מחייהם של אנשים רבים, בעיקר של סטודנטים המבלים מולו את רוב שעות היום בלימודיהם האקדמאים. אך רובם אינם מודעים לבעיות הגב העלולות להיווצר מעבודה ממושכת מול המחשב. האגודה הישראלית לכירופרקטיקה מציעה לסטודנטים מספר כללי זהב למניעת כאבי גב וצוואר כתוצאה מישיבה ממושכת מול מסך המחשב.

כדי למנוע עומס מיותר על שרירי השכמות, מומלץ לקרב את המקלדת ואת העכבר אליכם. מסך המחשב צריך להיות מול מרכז הפנים ובגובה העיניים. על מנת למנוע כאבי גב עד כמה שניתן ממליצים באגודה לכירופרקטיקה לבחור בכיסא אורטופדי המספק תמיכה לצוואר ומצוייד במשענות ידיים. כדאי להשקיע בכיסא טוב ולא לחסוך לאור השעות הרבות שמבלים בישיבה עליו. את משענות הידיים יש לכוון כך שיהיו נמוכות בכמה סנטימטרים משולחן העבודה, ומומלץ להניח את המרפקים עליהן במהלך העבודה.

באגודה ממליצים גם להפחית עד כמה שניתן את הלחצים על הגב התחתון, ולשם כך מומלץ להניח הדום או שרפרף מתחת לשולחן ולהניח את הרגליים עליו כך שניתן גם לקפל אותן. כאשר עובדים עם העכבר רצוי להישען לאחור על משענת הצוואר, ואת פרק כף היד יש להשאיר במצב ישר עד כמה שניתן. אם אתם מנהלים שיחת טלפון במהלך העבודה מול המחשב, מומלץ להשתמש בדיבורית או אוזניה.

העבודה הממושכת מול מחשב עלולה לגבות מחיר גם מהראיה, לכן רצוי לעבור בדיקת ראיה אחת לשנה. כדאי להקפיד על הפסקה בעבודה כל 45 דקות לצורך חילוץ עצמות והתרעננות. ביצוע תרגילי מתיחה לגב התחתון, העליון והצוואר באופן יום יומי, יסייעו אף הם לטיפול ומניעה של בעיות עתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully