וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה רוצה לסגור לכם את הבארים

יעל קישיק

22.10.2006 / 14:43

ע"פ הצעת החוק של רוחמה אברהם, שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, ייסגרו בארים ב-2:00 בלילה. הגבלות גם על מסעדות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום, ברוב של חמישה תומכים מול שני מתנגדים, הצעת חוק שהגישה ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) לפיה הבארים ייסגרו בשעה שתיים בלילה ועל מסעדות ובתי אוכל תיאסר מכירת משקאות אלכוהוליים לאחר שעה זו.

חוקים בנוסח דומה קיימים במדינות רבות בארה"ב ובאיחוד האירופי, ולאחרונה הוחל החוק גם על טוקיו, יפן. לדברי ח"כ אברהם, נתוני מחקרים שנעשו במדינות אלו הראו על ירידה של כ50% במקרי אלימות קשים בשעות הלילה ובירידה של למעלה מ-20% במספר תאונות הדרכים הקשות בסופי שבוע בשעות אלו.

ח"כ אברהם אמרה בתגובה, כי "נגע האלימות והטבח בכבישים חייב לקבל מענה. צריך להפסיק את הדברת הבלתי פוסקת ולהתחיל במעשים. השאלה אינה פופולריות ההצעה, אלא יכולתה להציל חיי אדם, כפי שמתרחש כיום במדינות רבות בעולם המערבי שחוקקו חוקים ברוח זו".

הצעת החוק תועבר כעת להצבעה בקריאה טרומית בכנסת.

ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) אמר בתגובה, כי הוא "מברך את הממשלה על שהחליטה שהצעירים רשאיים להיהרג עד השעה 02.00 בלבד". ח"כ חסון העלה בזמנו הצעת חוק לפיה תירשם אזהרה על משקאות אלכוהוליים, בדומה לאזהרה הרשומה על סיגריות, וזו נדחתה בממשלה.

לדבריו, "במקום לעורר הרתעה במודעות כלפי הסכנות בנהיגה בשכרות, החליטה הממשלה להפוך את כל הבארים בישראל לעבריינים, אבל הצעירים ימשיכו לצערנו לסיים את חייהם על הכביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully