וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: הצבעה גלוייה לנשיאות בכנסת

יעל קישיק

22.10.2006 / 23:29

ח"כ יואל חסון הגיש הצעת חוק בה הוא טוען, כי "בהצבעה חשאית גוברים האינטרסים הפנימיים והפוליטיים, על פני רצון הציבור"

חבר הכנסת יואל חסון (קדימה) הגיש הבוקר הצעת חוק לשינוי חוק יסוד: נשיא המדינה, לפיה יש להפוך את ההצבעה על בחירת הנשיא במליאת הכנסת לגלויה. בדברי ההסבר לחוק כתב ח"כ חסון, כי "פעמים רבות בחירתו של נשיא מדינה בישראל מונעת משיקולים פוליטיים ופנים מפלגתיים ואיננה מבטאת את רצון הציבור".

לדבריו, "במצב הנוכחי, בו בחירת נשיא המדינה נעשית בהצבעה חשאית, גוברים האינטרסים הפנימיים והפוליטיים. כתוצאה מכך, לעיתים נבחרים מועמדים שהם אינם בהכרח המועמדים המועדפים על הציבור והדבר יוצר תסכול רב".

חסון מוסיף, כי "הצבעה גלויה תחייב את חברי הכנסת להצביע עבור המועמד המקובל על הציבור אותו הם מייצגים בכנסת. השקיפות מול הציבור והפומביות שבהצבעה ימנעו מחברי הכנסת לשקול שיקולים זרים ולא רלוונטיים בעת ההצבעה לנשיא המדינה".

ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) מתכנן אף הוא להגיש הצעת חוק דומה מחר לכנסת. לדבריו, "הגיע הזמן להפסיק את הקומבינות בבחירת הנשיא. הבחירה החשאית לא הוכיחה את עצמה ולא הוסיפה כבוד למוסד הנשיאות".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר בתגובה להצעת החוק, כי "הוא יוביל להתנגדות להצעת החוק. לדבריו, "אין מקום לשינוי חוק היסוד, שנועד רק לצרכיו של פרס בהתמודדות הקרובה. תכלית ההצעה היא בעצם לשלול מחברי הכנסת את ההצבעה החשאית, ולהפוך את הבחירות לנשיאות לבחירות שיוכתבו לפי משמעת סיעתית וקואליציונית".

ח"כ יצחק גלנטי (גיל) אמר, כי הוא מתנגד להצעת החוק משום שלדבריו, "הדבר יגרום לכך שהח"כים יצביעו על פי שיקולים קואליציונים וסיעתיים ולא על פי אמונותיהם ורחשי ליבם האמיתיים".

סיעות מרצ וש"ס הודיעו כי ידונו מחר בנושא הצעת החוק בישיבות הסיעה שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully