וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשון יהפוך לחודש של כיף

22.10.2006 / 10:41

בתנועה היהודית הצעירה "קול דור" רוצים להוציא את המרירות מחודש מר-חשון, ולכן מתכננים שורה של פעילויות ערכיות ומשמחות

תנועת "קול דור", תנועה יהודית עולמית צעירה, פועלת לקבוע את חודש [[חשון]] בלוח השנה העברי כחודש של מעורבות חברתית עולמית. כחלק מהיוזמה החדשה, שתועלה ביום שלישי לדיון בישיבת כנסת מיוחדת, אלפי יהודים בעולם ובישראל ישתתפו במהלך חודש חשון הקרוב במאות פרוייקטים התנדבותיים.

חודש חשון מוכר במסורת היהודית כ-"מרחשון", חודש מלא מרירות, מפני שהוא נטול חגים או מועדים. חברי תנועת "קול דור" סבורים שזו העת להוציא את המרירות מחשון ולנסוך בו תוכן יהודי ערכי, מתוך הבנה שלוח השנה העברי אמור לשמש חלון ראווה לערכי היהדות ותכניה.

התנועה מציעה ש"מרחשון" ייקרא מעתה והלאה "חשון לרעך כמוך - חודש של מעורבות חברתית עולמית", וכך גם יצויין בלוח השנה העברי. זאת במטרה שכל ארגון, קהילה ואדם יהודי בעולם יסמן את חשון ביומנו ויבצע במהלכו פעולה של תרומה לחברה מתוך הזדהות עם העם היהודי וערכיו. חברי התנועה פועלים בימים אלה ביחד עם ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים כדי לקדם את היוזמה.

בין הפעילויות המתכוננות בחודש חשון הקרוב: בגן הרימון בתל מונד יכינו הילדים קופות צדקה, בירושלים ינקו פעילי תנועת בני עקיבא את העיר בשיתוף קק"ל, ובבית הספר ויצו הדסים ידונו בתכנית להעלאת המודעות לטבח העם בחבל דארפור בסודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully