וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאה מאוכל? הכל בראש

20.10.2006 / 11:55

מחקר חדש מעלה שאותו הורמון שאחראי על התיאבון ועל תחושת ההנאה מאוכל, אחראי גם על תחושות הנאה אחרות, כמו למשל סקס

מדוע אכילה גורמת לנו להרגיש כל כך טוב? ייתכן שהתשובה לכך נמצאת דווקא בראש שלנו ולא בבטן, כך לפחות חושבים חוקרים אמריקאים.

מחקר שבוצע בעכברושים מראה כי ההורמון גרלין שגורם לתחושת תיאבון, מפעיל גם את קולטני ההנאה במוח. מסקנות המחקר עשויות לסייע למדענים לפתח תרופות הרזיה יעילות יותר. במאמר שפורסם היום במגזין למחקר קליני, כותבים החוקרים כי "ההורמון גרלין מגרה במוח את אותם הנוירונים שמגיבים לאוכל טעים במיוחד, הנאה מינית והשפעות סמים. כלומר, אלו נוירונים שאחראים על תחושת העונג בגוף". ההורמון גרלין מופק במערכת העיכול, והוא גורם למוח לעודד אכילה.

צוות המחקר, בראשותו של דוקטור טמאס הורוואת' מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ייל, כתב כי "אותם נוירונים משחררים במוח חומר הנקרא דופאמין והוא שאחראי על יצירת תחושת העונג". החוקרים גילו שכאשר מחדירים את ההורמון גרלין לחלק מסויים במוחם של העכברושים, תיאבונם גבר והם אכלו בכמויות ובאופן דומה לאופן שבו אכלו כאשר הורעבו למשך הלילה.

בגוף האדם ישנם מספר הורמונים הקשורים לתיאבון ואכילה, ומחקרים שנעשו בעבר הוכיחו שהשפעה על אותם הורמונים משליכה על ירידה ועליה במשקל בעכברי מעבדה. ואולם, השפעה על הרגלי אכילה בבני אדם התבררה כמסובכת יותר. ד"ר הורוואת' אמר כי ייתכן שניתן לפתח תרופה שתשפיע על ההורמון ועל קולטניו במוח בצורה שתסייע לבני אדם הסובלים מהפרעות אכילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully