וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בבנקים לגבי שבוע המסחר הקרוב

טל לוי

20.10.2006 / 9:49

לאומי: הורדת הריבית תתמוך במגמה חיובית. הפועלים: להמשיך להחזיק חשיפה מנייתית גבוהה

"ירידה בריבית צפויה להמשיך ולתמוך במומנטום החיובי בשוק המניות בטווח הקצר. בנוסף, המשך המומנטום החיובי מעבר לים - אף הוא יתמוך בהמשך העליות בטווח הקצר" - כך כותבים הבוקר בבנק לאומי לאור הערכתם כי ביום שני הקרוב יוריד נגיד בנק ישראל, סנטלי פישר, את הריבית ב-0.25% ויקבע אותה על 5.25%.

גם בנוגע לטווח הארוך מגלים בבנק אופטימיות זהירה, וכתובים כי "בטווח הארוך, בהנחה שהצמיחה בעולם תימשך בקצב הצפוי כיום, ובמידה שלא יחולו התפתחויות שליליות דרמטיות במישור הבטחוני, המדיני והכלכלי באזורינו, אנו צפויים להיות עדים להמשך עליות שערים מתונות, אם כי צפויה במקביל לכך להירשם גם עלייה ברמת התנודתיות בשוק, לנוכח רגישותו לאירועים במישור המדיני-בטחוני".

"אנו עודנו סבורים כי ניתן להמשיך ולהחזיק בחשיפה מנייתית גבוהה בתיקים (בהתאם למדיניות ההשקעה של הלקוח), וזאת בשל גורמים חיוביים שצפויים להשפיע על שוק המניות בטווח של החודשים הקרובים" - כך כותבים בבנק הפועלים, ולא מהססים להודות כי "העליות שנרשמו בשוק המניות בשבועת האחרונים "הצילו" למשקיעים רבים את השנה, לאחר שעד אמצע ספטמבר הניבו מדדי המניות הכבדות תשואות אפסיות. בבנק גם רואים בחיוב חשיפה לחו"ל בתוך התיק המנייתי, עם עדיפות לשווקים המפותחים ובראשם ארה"ב.

בבנק הפועלים מונים את הגורמים החיוביים, וביניהם, האווירה החיובית בשוקי המניות בעולם, אשר מקרינה לחיוב גם על השוק המקומי, ההערכה היא כי הריבית במשק תופחת בשבוע הבא בסבירות גבוהה מאוד. נתונים כלכליים מצוינים ממשיכים להתפרסם והצפי הוא כי גם ברמת המיקרו תמשכנה החברות להציג תוצאות חיוביות. שוק המניות המקומי נהנה מאהדתם של המשקיעים הזרים, גם אם מדובר בזהירות יחסית שאלו מפגינים לעומת השליש הראשון של השנה, והרבעון הרביעי הוא באופן מסורתי רבעון טוב לשוק המניות.

מנגד, הסיכונים שיש לקחת בחשבון הם העליה ברמות המכפילים בשוק, והחשש מפני האטה כלכלית משמעותית בארה"ב, שתשפיע לשלילה על כלכלה הגלובלית.

בשוק הסולידי, מציינים בבנק לאומי כי האפיק השקלי צפוי להמשיך להיות מעניין מהאפיק צמוד המדד, לנוכח ירידה משמעותית בציפיות האינפלציוניות של גופים מרכזיים בשוק. לעומת זאת, לנוכח הציפיות להורדת הריבית במשק ועל רקע התרחבות פערי התשואות בין איגרות החוב לטווח הבינוני והארוך, האטרקטיוויות של איגרות החוב השקליות לטווח הבינוני גדלה.

בבנק הפועלים מציינים לחיוב את ההשקעה במק"מ, אשר מציע כעת 5.25%. המלצה נוספת היא איגרות חוב שקליות מסוג שחר לטווחים בינוניים, וזאת לאור סביבת האינפלציה הנמוכה והדולר הנמוך, שממשיכים לתמוך באפיק השקלי. מי שמעוניין להשקיע דווקא באפיק צמוד המדד, יוכל לעשות זאת באיגרות ארוכות הטווח, שמציעות תשואות של 3.8% המגלמת ריבית ריאלית גבוהה יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully