וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.27 שקלים

טל לוי

20.10.2006 / 12:23

הפועלים: ישראל תמשיך להיות אטרקטיווית בעיני משקיעים זרים. לאומי: הדולר ימשיך להיסחר סביב הרמות הנוכחיות


הדולר מסיים את יום המסחר האחרון השבוע בעלייה של 0.12% ושערו היציג נקבע על 4.278 שקלים. היורו הוסיף 0.57% ושערו כ-5.40 שקלים. בסיכום שבועי הוסיף הדולר 0.21% בלבד כך שנסחר ביציבות השבוע.


בבנק לאומי מעריכים הבוקר כי בטווח הקצר עשוי המשך תנועות ההון לישראל להוביל את הדולר להיסחר סביב הרמות הנוכחיות.

בטווח הבינוני והארוך מעריכים שם כי הדולר נמצא ברמות שפל, ולא צופים היחלשות מהותית בו. בנוסף, הצמצום הצפוי בפערי הריביות בין המשק הישראלי לאמריקאי צפוי להאט את תנועות ההון לארץ. כמו כן, אנו צופים בבנק כי המשקיעים המקומיים יגדילו את חשיפתם לשוקי חו"ל - דבר העשוי לקזז את תנועות ההון הנכנסות, וכתוצאה מכך להאט ואף לעצור את היחלשותו של הדולר מול המטבע המקומי.

בבנק הפועלים מעריכים כי השקל ייסחר בטווח הקצר במגמה מעורבת, בזמן שהשוק נמצא בעמדת המתנה להחלטות הריבית בישראל (ביום ב' הקרוב), ובארה"ב (ביום ד' הקרוב). בבנק כותבים כי בעקבות הירידה החדה במדד ספטמבר, ההערכות הן כי הריבית השקלית תורד ב-0.25%, כך שפער הריביות בין השקל והדולר יתאפס.

בטווח הארוך מעריכים שם כי צפויה יציבות, על רקע ההערכות כי ישראל תמשיך להיות אטרקטיווית בעיני המשקיעים הזרים. "מנגד, צפוי נגיד בנק ישראל לפעול על מנת למנוע תיסוף חד, שעלול להוריד את האינפלציה בישראל מתחת ליעד, לכן, ממליצים בבנק להחזיק רכיב מט"ח מצומצם בתיק ההשקעות, בשיעור של לא יותר מ-10%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully