וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטף ורטהיימר רוצה לשקם את מחנות הפליטים

20.10.2006 / 10:15

המיליארדר הציג בפני שרת החוץ ליבני תכנית, לפיה במחנות הפליטים הפלסטיניים יוקמו אזורי תעשיה ובתי מגורים מודרניים

התעשיין המיליארדר, סטף ורטהיימר, יזם תכנית לשיקום מחנות הפליטים ברצועת עזה וביהודה ושומרון. לא מזמן כיכב ורטהיימר בכותרות כשמכר יחד עם בנו, איתן, את המפעל המשפחתי "ישקר" בסכום שיא של יותר מארבעה מיליארד דולר, למשקיע האמריקאי וורן באפט.

העיתון "מעריב" מפרסם היום כי לפני כעשרה ימים נפגש ורטהיימר עם שרת החוץ ציפי ליבני והם שוחחו על המיזם המקורי. ליבני הביעה התלהבות מהפרוייקט והשניים הסכימו לשמור על העניין בסוד, לעת עתה.

לפי התכנית, ורטהיימר עצמו ישקיע סכום כסף ניכר במיזם והוא אף יסייע בגיוס משקיעים אחרים על מנת להבטיח את מימונו של הפרוייקט, שעלותו מוערכת במאות מיליוני דולרים. נכון לעכשיו, כשהפלסטינים עומדים מול מבוי סתום מבחינה מדינית, ייתכן שדווקא נסיון לפעול במישור הכלכלי-הומניטרי כדי למגר את הטרור באמצעות מאות אלפי הפליטים הפלסטינים באזור, יביא לפרוייקט תמיכה בינלאומית ניכרת.

במסגרת התכנית, שנמצאת בשלבי תכנון ופיתוח בימים אלה ממש, ייבנו במחנות הפליטים בעזה, שכם, רמאללה, קלקיליה ומקומות נוספים, אזורי תעשיה, מקורות תעסוקה, בתי מגורים מודרניים ותשתיות מתקדמות בדומה לאזור התעשיה שהקים ורטהיימר בתפן. ורטהיימר מאמין, שהתכנית תוביל להורדת המתח באזור וכי היא תניח את אבני היסוד למשא ומתן מדיני בעתיד. ורטהיימר עצמו סירב להגיב לידיעה ב"מעריב", והסכים לומר רק שהוא ושרת החוץ סיכמו לא לדבר עם התקשורת לגבי התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully