וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספין בפילדלפי

בעז העצני

20.10.2006 / 9:17

בעז העצני מסביר מדוע הפעילות המתוקשרת של צה"ל בציר פילדלפי היא בדיחה, שבסופה הוא משוכנע שלא נצחק

לאחר שהשלום לא הגיע, משום מה, בעקבות הנסיגה מרצועת עזה, אלא להיפך, המצב הביטחוני התדרדר, יצרה ממשלת שרון ספין של תגובה. לראשונה הובאו לגבול הרצועה תותחים שירו יומם ולילה כתגובה על ירי הרקטות לשטחנו. לא היה מדובר בתגובה אמיתית, כי התותחנים הקפידו לירות לאחר שווידאו שאין איש או בעל חיים בשדות הריקים שאליהם כיוונו, וכל פגיעה בערבים היתה בגדר תאונה. פרישת התותחים שהוצבו בניגוד לכללי הארטילריה, כשהם קרובים מדי למטרותיהם ומוצבים בגלוי בשטח, נעשתה כך כדי שיצטלמו היטב. הערבים ידעו זאת, כי איש לא הפריע להם לירות מתוך השכונות, והתקשורת – כלב השמירה של פורום החווה, הקפידה שלא לחשוף את הבלוף ולא לשאול שאלות מביכות. כך רומו אזרחי המדינה ע"י המשפט שחזר במהדורות החדשות: "תותחי צה"ל השיבו אש".

ההסלמה בפעולת חטיפת גלעד שליט והריגת שניים מחבריו, והקשר המתהדק בין חמאס לאיראן, נוכח הקשר המקביל בין איראן לחיזבאללה כפי שהתבטא במלחמה בצפון, ממחישה היטב את הקטסטרופה המתפתחת ברצועה. כך החלו להתגשם האזהרות השחורות ביותר מהימים שלפני הנסיגה, לפי דבריו של אבי דיכטר בועדת חוץ וביטחון בתקופת טרום "קדימה", כשעדיין היה ראש השב"כ: "אם נעזוב את ציר פילדלפי, עזה תהפוך ללבנון וצפון השומרון יהפוך לעזה". כבר אז, לא קנה דיכטר את הספין הנוסף של שרון, מצג השקר של ההסכם עם המצרים, שכאילו יאטמו את הגבול עם הרצועה.

לפני כשבוע חתמו בטהרן שר הפנים של איראן ו"שר הפנים" של הרשות הפלסטינית, סעיד סיאם, על הסכם שיתוף פעולה שבמסגרתו יהפכו האיראנים את גדודי הרוצחים של החמאס, עז-א-דין אל קסאם, שכעת מכונים "הכוחות להתערבות מהירה", לכוח צבאי מאומן ומצויד. אם הממשלה תרשה זאת, נמצא מולנו בעזה בעתיד הקרוב צבא גדול יותר מחיזבאללה, המצויד באותם טילי נ"ט ונ"מ, אותן קטיושות - לפחות קצרות הטווח, אותו ציוד תצפית, ראיית לילה, האזנה וריגול, והמשתמש באותן הטכניקות הקטלניות של דרום לבנון.

התהליך הזה מתרחש כעת ועמיר פרץ חשוף יום יום לכל התמונה המודיעינית השחורה. התמונה הזו מתארת לפרטים את המחבלים הנכנסים, שעברו אימונים באיראן וסוריה וחלקם אף לחם נגד צה"ל בצפון, את הנשק וחומרי הנפץ הזורמים לרצועה, והוא מעודכן היטב לגבי המשמעויות של המשך הזרימה הזו. ומהי התשובה שהוא והממשלה נותנים למצב הזה? עוד צרור של ספינים.

הפעילות המתוקשרת של צה"ל בציר פילדלפי היא בדיחה. תוך ימים ספורים נחשפו עשרות מנהרות, כשבצה"ל ברור כי קיימות מאות. איזור ביצוע הספין של פעילות צה"ל הוא הקצה המזרחי, הפנוי יחסית של הציר, כשהבעיה הגדולה היא בתוך העיר רפיח, החצויה ע"י הציר והגבול המצרי. פעולה אמיתית לבלימת זרימת הנשק מחייבת לכבוש את העיר ולהרוס לאורך הגבול רצועה ברוחב של לפחות חצי ק"מ של שטח בנוי צפוף. ללא התנאי הבסיסי הזה, אין כל סיכוי לאטום את הגבול, וכל פעולה אחרת מסכנת לשווא את החיילים.

איש אינו חולם כי ממשלת הדחלילים תעשה את הפעולה ההכרחית הזו. הם אינם מסוגלים לעמוד בלחצים הבינלאומיים שייווצרו כתוצאה מהרס של אלפי בתים ברפיח, וכמובן שלא יעלה על דעתם לחוקק "פינוי פיצוי" לתושבי רפיח. ובנוסף, אלו שביצעו ותמכו בנסיגה כבולים במחויבות אליה, כמו יועץ השקעות שהמליץ על מניה שהתרסקה ומקווה שהיא תתאושש וכך אמור העם לשלם את מחיר הכבוד המפוקפק של חבורת "ההתנתקות".

שום מציאות לא תזיז את עמיר פרץ, איש "שלום עכשיו" בעברו, מהאידיאולוגיה ההזויה שלו. עם ישראל משלם כל יום מחדש את מחיר הספין של אולמרט ש"התקיל" אותו כשהציע לו תפקיד הגדול עליו בכמה מידות, ללא כל סיכוי להצליח, ושאפילו לא היה מסוגל להבין שמדובר במלכודת.

אז מה עושה אדם כזה במציאות כזו? אין לו מושג. לכן, לפי מיטב המסורת הנהוגה, נוקטים בתרגילי השהיה ומסיטים את תשומת הלב תוך תקוה שהקדנציה תעבור בשקט ושמישהו אחר יאלץ לטפל במבול. לצורך כך שולחים את החיילים למשימה אבודה אך מצטלמת היטב, ו...כמובן, נטפלים שוב למאחזים, השיטה הבטוחה של מכות לשק החבטות הנקרא "מתנחלים", שבדומה לרדיפת יהודים בארצות אנטישמיות, מעולם לא הכזיבה ומשמשת את אותה מטרה – להיות מפלטם של כל הנפלים. בימים עברו לא ידעו שהמדיניות של שלטון הצארים ברוסיה "הכה ביהודים והצל את המולדת", אינה אלא... ספין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully