וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקום כבישי הצפון מתעכב בשל מחלוקת בין מעצ לאוצר

שרון קדמי

19.10.2006 / 14:42

כ-50 כבישים ניזוקו כתוצאה מנפילת טילים, ובעיקר ממעבר כלי רכב צבאיים אך מחלוקת באשר למימון התיקונים מעקב את שיקומם


המלחמה בצפון הסבה לכבישי הצפון נזקים כבדים של למעלה מ-40 מיליון שקל, אך לפי שעה, נזקים אלה אינם מטופלים בשל מחלוקות בין החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) לבין משרד האוצר, באשר למימון התיקונים. במעצ ציינו היום כי כתוצאה מאי טיפול בכבישי הצפון, ישנם לא מעט כבישים שמסוכן לנוע בהם מאחר והם לא תוקנו.

כ-50 מכבישי הצפון ניזוקו כתוצאה מנפילת טילים, ובעיקר ממעבר כלי רכב צבאיים בהם טנקים ונגמ"שים ש"גירדו" את הכבישים. אחת התוצאות של תנועת הטנקים והנגמ"שים בצירי התנועה, היתה פגיעה במחזירי האור הנמצאים במרחק של חמישה מטרים זה מזה, בצדי הכבישים ובין הנתיבים.

מחזירי האור, הנקראים גם "עיני חתול", נשברו וגרמו לתקרים בצמיגי מכוניות צבאיות ואזרחיות. עיקר הפגיעה הורגשה בכביש 899 (כביש הצפון החדש). כבישים נוספים שנפגעו הם 8967, 8966 ו-8994. צוותי העבודה של החברה צעדו באופן רגלי לאורך כ-25 ק"מ של קטעי הדרך הפגועים מהזחלים ועקרו מאות עיני חתול.

עד עתה ביצעה מעצ תיקונים קוסמטיים בלבד למעקות בטיחות, שלטים ורמזורים שניזוקו מתוך תקציבה השוטף, אך לטענתה אין לה את התקציב הדרוש לטיפול מהותי בכבישים שניזוקו. עבודות שבוצעו כללו מעט ריבוד כבישים, ביצוע טלאים, עבודות לתיקון מעקות, עבודות צבע ותמרורים, ניקיון, גינון ועוד. למעצ יש תקציב פיתוח אדיר בהיקף של 19 מיליארד שקל לחמש השנים הקרובות, אך בחברה מציינים, כי כל התקציב "צבוע" ומיועד לפרויקטים, כך שאין באפשרותה להעביר כספים ממקום למקום, מאחר שהדבר יבוא על חשבון תוכניות שנקבעו על ידי משרדי האוצר והתחבורה עצמם.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "תקציב מעצ ב-5 השנים הקרובות עומד על 19 מיליארד שקל. מתוך תקציב זה מוקצים כל שנה מאות מיליוני שקלים לטובת שיקום ואחזקת כבישים על פי הצורך".

המשנה למנכ"ל מעצ, יהודה בר און אמר בתגובה, כי אומנם למעצ תקציב לתחזוקת כבישים, אך הוא מוגדר לפרויקטים לפי הצורך והדחיפות וכל הסטה של מימון מפרויקט אחד למשנהו תפגע בו מהותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully