וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ ידון עם ח"כ אביטל במועמדותה לנשיאות

יעל קישיק

19.10.2006 / 12:50

השניים ייפגשו מחר. בסביבתה של המועמדת הנשית אומרים, כי שרים בכירים בעבודה כבר הבטיחו תמיכתם. הרב לאו: איני מועמד

ח"כ קולט אביטל (עבודה) אשר הציגה מועמדותה לנשיאות תיפגש מחר עם יו"ר המפלגה עמיר פרץ. ח"כ אביטל היא כרגע המועמדת היחידה מטעם מפלגת העבודה לנשיאות, לאחר שבנימין בן אליעזר הודיע לפני מספר שבועות כי הוא מסיר את מועמדותו. פרץ עשוי להודיע לאביטל כי היא המועמדת שתריץ העבודה לנשיאות, אך קיימת אפשרות שהוא יבקש ממנה להסיר את מועמדותה, על מנת שמפלגת העבודה תתמוך במועמד החיצוני שמעון פרס, לתפקיד. בלשכת פרץ סירבו להתייחס למטרת הפגישה.

גורמים פוליטים בסביבתה של ח"כ אביטל אומרים, כי שרים בכירים במפלגה כבר הבטיחו את תמיכתם במירוצה של אביטל לנשיאות. שרים אחרים הודיעו, כי הם יישרו קו ויתמכו במועמד שתציג מפלגת העבודה, אשר יבוא מסיעת העבודה. בכך הם בעצם פוסלים את מועמדותו של שמעון פרס, אשר במידה וירוץ, יעשה זאת כמועמד קדימה לנשיאות.

בינתיים, הודיע רק השר אופיר פינס בגלוי, כי הוא יתמוך במועמדותה של אביטל לנשיאות. גם חברי הכנסת נדיה חילו, עמי איילון ומתן וילנאי הצהירו בגלוי על תמיכתם במועמדת הנשית של העבודה. עם זאת, מבדיקה שערך השבוע אתר nrg עולה, כי מרבית חברי העבודה תומכים בפרס לתפקיד.

מרכז מפלגת העבודה הוא שיקבע את נציג העבודה לנשיאות, במידה שאכן יוחלט להריץ מועמד מטעם המפלגה. פעילים בכירים במפלגה מוסרים, כי ח"כ אביטל החלה בפגישות עם חברי מרכז ומזכירי סניפים בכל רחבי הארץ והיא זוכה לאהדה. חברי מרכז העבודה הביעו זעם על כך שמפלגת העבודה לא מתאחדת מאחורי מועמד מוסכם אחד מטעם הסיעה.

גם אם מפלגת העבודה תתמוך במועמדותה של ח"כ אביטל לנשיאות, לא צפוי לה רוב בבחירות לנשיאות המדינה, למרות שהיא עשויה לזכות גם בתמיכת חברות כנסת מסיעות אחרות. חברי סיעת הליכוד וחברי סיעות נוספות בימין צפויים לתמוך בח"כ ראובן ריבלין, אשר זוכה לאהדה נרחבת במשכן. במידה שפרס ירוץ, הוא צפוי לקבל את תמיכת סיעת קדימה, סיעת הגימלאים וכמה מחברי סיעת העבודה. גם ח"כ יוסי ביילין (מרצ) אמר השבוע כי הוא יתמוך בפרס אם ירוץ לנשיאות.

פרס קיים אתמול שיחות גישוש עם חברי כנסת מהעבודה וקדימה, בנוגע לסיכוייו לנצח בהתמודדות על תפקיד נשיא המדינה מול ח"כ ריבלין. במקביל, פנו לפרס ח"כים משתי המפלגות שעודדו אותו להתמודד. ב-2000 הפסיד פרס בהתמודדות על משרת הנשיא, לאחר שכמה ח"כים שהבטיחו לו את תמיכתם תמכו בהצבעה החשאית במשה קצב.

ח"כ אביטל הדגישה מספר פעמים כי היא תרוץ בכל מקרה לתפקיד הנשיאות, גם אם פרס יתמודד מולה.

ארגוני הנשים פועלים מזה מספר חודשים לקדם אישה לתפקיד הנשיאה. שם נוסף שעלה בחודשים האחרונים הוא שמה של חברת הכנסת לשעבר מטעם מרצ נעמי חזן. ח"כ זהבה גלאון אמרה בתשובה לשאלת וואלה! חדשות, כי היא תבחר בכל מקרה מועמדת נשית לנשיאות, אך תעדיף את חזן על פני אביטל. ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) הביעה השבוע תמיכה גלויה דווקא בראובן ריבלין.

הרב לאו: אינני מועמד לנשיאות

הרב הראשי לשעבר, ישראל מאיר לאו, הדף את השמועות אודות מועמדותו לנשיאות מדינת ישראל. בראיון ברדיו ללא הפסקה, אמר הרב לאו כי שמע פעמים רבות מפיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי הוא מעדיף מועמד לנשיאות מן התחום הפוליטי, אולם "הנושא מבחינתי, אינו עומד עכשיו על הפרק".

הרב לאו הוסיף כי "אסור לנשוף בעורפו של אף אחד. אני אינני חושב בכלל על הנושא הזה, בניגוד לכל מיני ספינים ודיסאינפורמציות, שמפריחים גם בשמי. אינני יודע מי שאל אותי ומי דיבר איתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully