וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לאו: אינני מועמד לנשיאות

19.10.2006 / 11:40

הרב הראשי לשעבר אמר, כי שמע מאולמרט שהוא מעדיף נשיא מהתחום הפוליטי ומבחינתו "הנושא כלל לא עומד על הפרק"

הרב הראשי לשעבר, [[ישראל מאיר לאו]], הדף את השמועות אודות מועמדותו לנשיאות מדינת ישראל. בראיון ברדיו ללא הפסקה, אמר הרב לאו כי שמע פעמים רבות מפיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי הוא מעדיף מועמד לנשיאות מן התחום הפוליטי, אולם "הנושא מבחינתי, אינו עומד עכשיו על הפרק".

הרב לאו הוסיף כי "יש נשיא בישראל ואסור לנשוף בעורפו של איש. הכנסת לא קבעה מועד ואין סיבה לדון בנושא הזה, מדובר בביצה שלא נולדה ואלה דיבורי סרק. לא אוכל להסיר מועמדות שלא הוצגה כלל. אני אינני חושב בכלל על הנושא הזה, בניגוד לכל מיני ספינים ודיסאינפורמציות, שמפריחים גם בשמי. אינני יודע מי שאל אותי ומי דיבר איתי".

השבוע דווח בחדשות ערוץ 2, כי הרב לאו ביקש לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי שינהל עבורו את המירוץ לנשיאות. היועץ האסטרטגי בוריס קרסני, לפי הפרסום, נפגש באחרונה באופן אישי עם הרב, שביקש ממנו לנהל בעבורו את הקמפיין. בתגובה ל"הארץ", אישר קרסני כי "היתה אלי פנייה ממקורב לרב לאו". להערכתו, למועמדותו של הרב לאו "יש סיכוי", אולם הוא טרם החליט אם להשכיר את שירותיו לרב.

פרס קיים שיחות לבדיקת סיכוייו להיבחר

מזל מועלם, "הארץ":

המשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, קיים אתמול כמה שיחות גישוש עם חברי כנסת מהעבודה וקדימה, בנוגע לסיכוייו לנצח בהתמודדות על תפקיד נשיא המדינה מול ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד). במקביל, פנו לפרס ח"כים משתי המפלגות שעודדו אותו להתמודד. הח"כים ששוחחו עם פרס התרשמו שהוא מעוניין להתמודד, אך חושש מתבוסה נוספת. לאחד מהח"כים אמר פרס שלא ייתן שירמו אותו שוב. ב-2000 הפסיד פרס בהתמודדות על משרת הנשיא, לאחר שכמה ח"כים שהבטיחו לו את תמיכתם תמכו בהצבעה החשאית במשה קצב.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הצהיר בביקורו ברוסיה, שהוא מכיר "במערכת הפוליטית מישהו שהוא ראוי בהחלט (לתפקיד הנשיא) - שמעון פרס". אולמרט אמר את הדברים בעקבות תגובת פרס להתבטאות קודמת של אולמרט, שלפיה הוא מעדיף מועמד שאינו פוליטי לתפקיד הנשיא. פרס, שראה את הסקרים המחמיאים, נפגע ותהה אתמול בשיחות בכנסת אם הוא לא דוגמה לפוליטיקאי שראוי להיות נשיא. "לא כתבתי ספרים? לא זכיתי בפרס נובל? אין לי מעמד בינלאומי?" הוא שאל.

אולמרט, שהבין כי פתח חזית מיותרת, מיהר לתקן את אמירתו. מקורבים לפרס העריכו שאולמרט יוביל את התמיכה במועמדותו אם יידע שסיכוייו להיבחר גבוהים. לעומתם, בכירים בקדימה העריכו שאם ראש הממשלה היה שלם עם מועמדות פרס הוא היה מבהיר זאת. לדברי הגורמים, אין לפרס סיכויים גבוהים לנצח את ריבלין.

עם זאת, פרס יכול לשאוב עידוד ממפלגת הגמלאים. לאחר שאתמול אמר שר הבריאות, יעקב בן-יזרי, למקורב לפרס שאם פרס יציג מועמדות הוא יתמוך בו ויפעל לכך שכל חברי סיעתו יתמכו.

חברי הכנסת מש"ס לא החליטו עדיין בסוגיה. במפלגת העבודה לא תהיה הצבעה אחידה, וכך גם בקדימה שבה מעריכים שלפחות שליש מחברי הסיעה יעדיפו את ריבלין. גם במרצ פרס יתקשה להשיג תמיכה מלאה, וככל הנראה חבריה יצביעו באופן חופשי.

מלשכת פרס נמסר אתמול שההתמודדות לנשיאות לא עומדת על סדר יומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully