וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידיעות" מתכנן הפצת חינמון תחת המותג YNET

רוני קורן-דינר

18.10.2006 / 23:00

ההערכה היא כי מדובר בניסיון לקבור את "ישראלי". לאחרונה ניסה "ידיעות" לטרפד הפצת "ישראלי" ע"י מכירת גיליון תמורת שקל

המלחמה בשוק העיתונות הכתובה מתלהטת. העיתון "ידיעות אחרונות" שבשליטת נוני מוזס מתכנן מהלך שמטרתו לקבור את עיתון החינם "ישראלי", המופץ בתחנות הרכבת, בקווי אגד ובמרכזי עסקים - כך נודע ל-TheMarker. העיתון הגדול בישראל עובד על הפצת חינמון משלו, אשר יופץ בקווי התחבורה הציבורית, ובמרכזי עסקים וקניות תחת המותג האינטרנטי המצליח Ynet .

על פי הערכות, התוכנית להפצת החינמון על ידי "ידיעות אחרונות" עדיין אינה בגדר תוכנית אופרטיווית, אך גורמים בעיתון מספרים כי הוכנו סקיצות לעיתון המוצע.

בחודשים האחרונים ניסה "ידיעות אחרונות" לטרפד את החינמון "ישראלי" על ידי מכירת גיליון "ידיעות" תמורת שקל אחד בלבד מחוץ לתחנות הרכבת, וכן ערך מבצעים אטרקטיוויים במיוחד למנויים חדשים. בשוק העיתונות היו מי שהעריכו כי "ידיעות" היה מעונין להיכנס כשותף בעיתון "ישראלי" הנשלט על ידי איל ההימורים שלדון אדלסון. עם זאת הסיכויים שמהלך כזה אכן יצא לפועל קלושים, כיוון ש"ידיעות אחרונות" כבר מוכרז כמונופול.

ההערכות בשוק העיתונות הן כי "ישראלי", אותו עורך עמוס רגב, מדפיס מדי יום בין 200-180 אלף עותקים. אדלסון, היהודי העשיר בעולם, משקיע בעיתון החדש כספים רבים והעיתון הולך ונראה בכל יום דומה יותר ל"ידיעות אחרונות". ככל הידוע אדלסון מתכוון להמשיך ולקדם את העיתון ולהשקיע כסף בגיוס עיתונאים מוכרים בכל תחומי הכיסוי לרבות כלכלה. "ישראלי" יוצא בשתי מהדורות בכל יום - האחת בבוקר והשנייה בשעות אחר הצהריים. לאחרונה פורסם כי אדלסון אמור להשקיע בעיתון כ-60 מיליון דולר.

"ישראלי" אינו מאיים כמובן באופן מיידי על "ידיעות אחרונות", מונופול מוכרז בענף העיתונות מאז 95' המוערך בשווי של 800-600 מיליון דולר. עם זאת, מהפכת עיתוני החינם בעולם, שם הם נקראים עיתוני מטרו גרמה ל"ידיעות אחרונות" להרהר בכניסה מאסיווית לתחום בישראל. במדינות רבות באירופה, בהן ספרד, עיתונות המטרו הולכת ותופסת חלק נכבד ביותר מפלח השוק של העיתונות הכתובה. עם זאת בטווח הארוך "ישראלי" בהחלט מהווה איום על פלח השוק של "ידיעות אחרונות".

בשוק העיתונות יש גם מי שמעריך כי קיים סיכוי שאם העיתון "מעריב" יירכש הבעלים החדשים יחליט להפוך אותו לעיתון חינם. במקרה כזה, כך מעריכים, "ידיעות אחרונות" יצא באופן מיידי עם עיתון החינם שלו.

הפצת עיתון מודפס בגירסה מקוצרת תחת המותג YNET עשויה להוכיח את עצמה, מכיוון שממילא שואבים עיתוני המטרו בעולם את השראתם מקריאת התוכן חינם באינטרנט ומבוססים על הכנסות מפרסום. מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully