וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס ליפן: ארה"ב מחוייבת לבטחונכם

18.10.2006 / 16:09

לאחר הניסוי הגרעיני שערכה צ' קוריאה חוששים בוושינגטון ממירוץ חימוש אסייתי. יפן: "אין לנו כוונה להשיג נשק גרעיני"

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליסה רייס אמרה היום בביקורה ביפן, כי וושינגטון מחוייבת להגן על בת בריתה האסייתית. רייס מנסה למנוע אפשרות לפתיחתו של מירוץ חימוש גרעיני באסיה, לאחר הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה. "לארצות הברית יש את הרצון ואת היכולת לעשות כל מה שנדרש, ואני מדגישה - כל מה שנדרש, על מנת לעמוד בהתחייבויותיה הביטחוניות כלפי יפן" אמרה רייס במסיבת עיתונאים היום בטוקיו, התחנה הראשונה במסע דילוגים של רייס במזרח הרחוק.

ארצות הברית מודאגת שמא יפן ודרום קוריאה יפתחו במירוץ חימוש בתגובה לבנייתו של ארסנל גרעיני על-ידי צפון קוריאה. מתרחיש זה הזהיר סגן נשיא ארצות הברית דיק צ'ייני לפני שנתיים. "לכן זה חשוב לחזור ולאשר, ולאשר שוב, את מחויבותנו להגנת יפן ודרום קוריאה", אמרה רייס לכתבים שנלוו למסעה.

מיפן תמשיך רייס לבירת דרום קוריאה סיאול ולאחר מכן לבירת סין בייג'ינג, שם תבקש להגיע לתיאום עמדות לגבי הסנקציות שיטיל האו"ם על צפון קוריאה בעקבות הניסוי הגרעיני התת-קרקעי שביצעה ב-9 באוקטובר.

ביפן, מטרה קבועה לאיומי צפון קוריאה, מתגבר הויכוח בשאלה האם על יפן לרכוש בעצמה טכנולוגיה גרעינית. עם זאת, הרגיע היום ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי לטוקיו "לחלוטין אין שום כוונה להשיג נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully