וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזנה רצופה למוזיקה עלולה לגרום לחירשות

18.10.2006 / 15:58

מחקר אמריקאי מעלה, כי הנזק נגרם למי שמאזין למוזיקה באזניות במשך 90 דקות מדי יום ב-80% מהווליום המקסימלי של הנגן

מחקר חדש בארה"ב קבע, כי האזנה למוזיקה באמצעות אזניות לפרק זמן העולה על 90 דקות עלולה להוות סיכון משמעותי לשמיעה. המחקר קבע, כי מי שמאזין למוזיקה ב-80% מהעוצמה המקסימלית של הנגן, צריך להקפיד לעשות זאת לפרק זמן של פחות משעה וחצי ביום.

"אם אדם מאזין למוזיקה רועשת באמצעות אזניות במשך יותר משעה וחצי ביום, אך בשאר ימות השבוע לא מאזין למוזיקה עם אזניות, הוא לא נמצא בסיכון גבוה יותר", אמר אחד מראשי המחקר בריאן פליגור, והוסיף, כי "אני מדבר על מישהו שחורג מ-80% מהעוצמה המקסימלית של הנגן במשך 90 דקות, יום אחרי יום, חודש אחרי חודש במשך שנים".

המחקר העלה, כי אנשים המאזינים למוזיקה באופן הזה בעשרה עד חמישים אחוזים מהווליום המקסימלי, לא נתונים בסכנה, ואילו אנשים המאזינים למוזיקה בווליום המירבי, עלולים לסבול מאובדן שמיעה כתוצאה מהאזנה קצרה של חמש דקות בלבד.

המחקר, כך טוענים החוקרים, תקף לגבי ילדים, כמו גם מבוגרים. החוקרים לא קבעו באופן חד משמעי האם האזנה כזו עלולה לפגוע יותר בילדים מאשר במבוגרים.

החוקרים גילו עוד, כי לא משנה מה סוג המוזיקה לו מאזין הנבדק, או סוג הנגן הדיגיטלי. פליגור ציין, כי אנשים המאזינים למוזיקה בעוצמות גבוהות עלולים לגרום לעצמם נזק, שלא יתגלה אלא לאחר עשר שנים או יותר. "אני דואג לבני הנוער שכאשר יגיעו לגיל 25, יסבלו מאובדן שמיעה, ויאלצו לחיות עוד 60 שנים ומשהו עם השמיעה שלהם, שרק תלך ותידרדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully