וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: להשיב הטבח בקאסם לתכנית הלימודים

יעל קישיק

18.10.2006 / 15:41

ח"כ זהבה גלאון פנתה לשרת החינוך וביקשה ממנה להחזיר את ציון הטבח בכפר קאסם לשיעורי האזרחות, לרגל ציון 50 שנה לטבח

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) פנתה לשרת החינוך יולי תמיר בבקשה להשיב לתכנית הלימודים את ציון [[טבח כפר קאסם]]. שרת החינוך הקודמת לימור לבנת החליטה להסיר את לימוד הפרשה מתכנית שיעורי האזרחות בבתי הספר בשנת 2002.

במכתב שהעבירה ח"כ גלאון לשרה תמיר היא כתבה, כי "הכללת התוכנית נעשתה על ידי שר החינוך יוסי שריד לציון 43 שנה לציון הטבח. ב-29 באוקטובר יציינו 50 שנה לציון הטבח, ודווקא עכשיו לימוד הפרשה היא בבחינת יישום עיקרון השוויון במערכת החינוך – כמערכת שאינה טומנת ראשה בחול ואינה מטאטאת אל מתחת לשטיח את סיפור הרצח הנורא של חפים מפשע על ידי חיילים ושוטרים במדים".

גלאון הוסיפה במכתב, כי "בעיני, בלימוד הטבח בכפר קאסם, יש כדי לחדד אמות מוסר ותודעה לאומית-מצפונית. מדובר באירוע היסטורי, בסמל חי ותמרור אזהרה למעשי פשע שאליהם עלולים להגיע חיילים במצבים קיצוניים, אם לא ילמדו את גבולות המוסר והמשפט טרם גיוסם. אני סבורה שמערכת חינוך מתוקנת צריכה לחנך ולגנות פשעים שנעשים מתוך ציות עיוור".

"בימים אלו, שהשסע בין יהודים לערבים מעמיק ואזרחי ישראל הערבים חשים בתחושת איום מתמדת, לימוד הפרשה הוא אקט חינוכי ממדרגה ראשונה", סיכמה גלאון את בקשתה.

עד כה לא התקבלה תשובת שרת החינוך למכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully