וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ויזל - הנשיא הבא של ישראל?

18.10.2006 / 12:12

מעריב: שמו של חתן פרס נובל לשלום הוא "השם החם" בסביבת אולמרט. הוא לא ישראלי, ואם יקבל פניה וייעתר יצטרך לעשות עליה

שם חדש ומפתיע שמסתובב היום בסביבת ראש הממשלה כמועמד לנשיאות מדינת ישראל, הוא שמו של חתן פרס נובל לשלום [[אלי ויזל]]. יש להדגיש כי כרגע מדובר ברעיון בלבד, וכי ויזל לא קיבל כל פנייה בעניין.

אלי ויזל הוא אחד היהודים המפורסמים בעולם ונהנה מיוקרה רבה. ספרו המספר על קורותיו כילד בשואה נמכר במליוני עותקים במדינות רבות, והוא מקובל על רוב מנהיגי תבל. מינויו עשוי לשדרג הן את משרת הנשיאות, הנמצאת כעת בשפל, והן את מעמדה הבינלאומי של ישראל. המכשול העיקרי הוא שוויזל אינו ישראלי. אולם אם אכן יקבל את ההצעה וייעתר, יעשה ויזל עלייה ויקבל אזרחות מתוקף חוק השבות.

אתמול אמר אולמרט לעיתונאים בדרכו למוסקבה, כי היה מעדיף שמועמדו לנשיאות יהיה מחוץ לתחום הפוליטי. כלפי חוץ מנסה אולמרט עד כה שלא לעסוק בספקולציות על זהותו של הנשיא הבא על מנת לשמור על כבודו של הנשיא המכהן משה קצב, אך בחדרי חדרים מתקיימים דיונים קדחתניים בנושא, בחיפוש אחר מועמד קונצנזואלי שינצח בהתמודדות.

טיבי: אולי נמנה אמריקאים לכל המשרות בישראל

כתבת וואלה! חדשות יעל קישיק מוסיפה:

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה לידיעה על מועמדותו של ויזל לתפקיד הרם כי "מדובר במועמדות מגוחכת ולא ראויה. ויזל מייצג חד גוניות עד גבול הצביעות". בנוסף, הצביע טיבי על העובדה שויזל הוא אזרח זר, והציע בציניות למנות לכל התפקידים הציבוריים בארץ סלבריטאים אמריקאים, דוגמת ביל קלינטון.

לעומתו הביע ח"כ שלמה ברזניץ (קדימה) תמיכה במועמדותו של ויזל, ואמר כי "ללא קשר למועד סיום הקדנציה של הנשיא משה קצב, ויזל הוא מועמד מצויין לנשיאות. שמו הולך לפניו בעולם כולו ומינויו לנשיא יביא כבוד רב למוסד הנשיאות ולמדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully