וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום המסחר נסגר בירידות שערים

עומר שרביט

17.10.2006 / 22:51

וול סטריט התממשה: נאסד"ק איבד 0.8% ונייס ירדה ב-3.6% לאחר ש-RBC הפחית את ההמלצה למניה

שוק המניות בארה"ב נסחר בירידות שערים לראשונה מזה ארבעה ימים בצל חשש כי חברות הטכנולוגיה יחמיצו את תחזיות הרווח וסימנים להאטה בצמיחה הכלכלית. הדאו ג'ונס נמצא במרחק נגיעה מחציה ראשונה של רמת ה-12 אלף נקודות, אולם בעקבות עלייה חדה מדי במדד הליבה של המחירים ליצרן, השיא החדש יידחה למועד אחר: הדאו התממש ב-0.26% לרמה של 11950 נקודות, הנאסד"ק השיל 0.8% ל-2344 נקודות וה-S&P 500 ירד ב-0.37% ל-1364 נקודות. האג"ח ל-10 שנים ירדו ב-0.01 נקודות בסיס ותשואתן עלתה ל-4.778%.

חג האסיף חלף עבר לו, אולם בוול סטריט, כך נדמה, איסוף המניות נמצא בעיצומו. מתחילת אוקטובר, גברו המוכרים על הקונים רק בארבעה מתוך שנים עשר ימי המסחר. בשמונת הימים האחרים היתה ידם של הקונים על העליונה, ובסך הכל עלה מדד S&P 500 בכ-2.5% מתחילת החודש, לרמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר 2001. מדד נאסד"ק רשם בתקופה זו עלייה חדה עוד יותר, של כ-4.8%, והוא רחוק כ-3% בלבד מקביעת שיא של יותר מחמש שנים וחצי. גם מדד דאו ג'ונס רשם עלייה מכובדת של כ-2.4% מתחילת החודש, ופסע למרחק נגיעה מרף ה-12,000 הנקודות

בוול סטריט העריכו בממוצע, כי הנפילה החדה שנרשמה בחודש שעבר במחירי הנפט הגולמי תתבטא בירידה של 0.7% במדד המחירים ליצרן לחודש ספטמבר, אך המדד ירד בשיעור חד הרבה יותר של 1.3%. עם זאת, בנטרול סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, טיפס המדד ב-0.6% לעומת תחזיות לעלייה של 0.2% בלבד. לעלייה במדד הליבה גרם זינוק חד במחירי כלי הרכב.

עונת הדו"חות הכספיים הולכת וצוברת תאוצה בוול סטריט. רווחי הקונגלומרט יונייטד טכלוג'יס עקפו ברבעון השלישי ב-3 סנט למניה את ממוצע התחזיות בשוק, ואילו בנק ההשקעות מריל לינץ' דיווח על רווח פרופורמה של 2 דולרים למניה לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 1.47 דולר למניה בלבד. ג'ונסון אנד ג'ונסון, ענקית מוצרי הצריכה והבריאות האמריקאית, רשמה עלייה של 8.7% ברווחיה ברבעון השלישי של 2006 בשל העלייה בביקוש לתרופות מרשם וציוד רפואי. לאחר הסגירה יפרסמו דו"חותיהן אינטל, יאהו, מוטורולה, ו-IBM.

אצל הישראליות, הפחית היום האנליסט דניאל מירון, מבית ההשקעות RBC קפיטל מרקטס, את המלצתו למניית נייס מערכות ל"תשואה ענפית", מ"תשואת יתר". מתחילת החודש עלתה נייס בכ-15% והיום השילה כ-3.6% למחיר של 30.8 דולר ביחס למחיר יעד של 33 דולר שהעניק לה מירון.

בית ההשקעות מטריקס חתך את המלצתו למניית המתחרה של נייס בשוק מערכות ההקלטה והניתוח של קול ו-וידיאו, ורינט, מ"החזק" ל"מכור". למרות זאת ורינט עלתה ב-0.96%. אותו בית השקעות הוריד את המלצתו גם ל-DSPG ל'מכירה' לעומת המלצה קודמת של 'החזק'. מניית החברה העוסקת בפתוח שבבים לטלפונים אלחוטיים מגיבה בירידה של כ-2.4%.

נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) חתמה על הסכם להעברת טכנולוגיה וזכויות ההפצה הבינלאומיות של מערכת מודיעין מתוצרתה לחברה בינלאומית העוסקת בתחום בטחון הציבור. לנס תהיה זכות סירוב ראשונה באספקת שירותי יישום של מערכת המודיעין ברחבי העולם. שווי העסקה הוא 30 מיליון דולר בהכנסות מרישיונות ושירותים על פני 3 השנים הקרובות. המניה עלתה בכ-0.4%.

חטיבת קריימר של אמדוקס נבחרה לספק מערכות תמיכה תפעוליות לחברת החשמל הלאומית של מקסיקו. את הטמעת המערכות תבצע ענקית ציוד התקשורת הצרפתית, אלקטל. היקף העסקה מוערך בכמה מיליוני דולרים. המניה הוסיפה שיעור זניח של 0.05%.

ג'קדה דיווחה על עסקה משמעותית עבורה בהיקף של כמה מיליוני דולרים. במסגרת העסקה, נמכרו למפעילת מוקדי שירות הלקוחות השלישית בגודלה בגרמניה רישיונות שימוש לשתי התוכנות החדשות של ג'קדה למוקדי שירות, Jacada WorkSpace ו-Jacada Fusion. מניית החברה הוסיפה 6.4% במחזור הגבוה פי ארבעה מהמחזור הממוצע.

שלושה ימים לאחר שהודיעה על הפסקת החוזה עם קימונדה, סייפן איבדה עוד 5.3% והשלימה צניחה של כ-30%. אלון US דיווחה אתמול על תקלה במתקן זיקוק בטקסס ועל השבתתו, והשלימה ירידה של כ-3.5% ביומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully