וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרו של השטן

17.10.2006 / 20:37

הפשרה אותה מייצג המספר שש, משולה לעסקה עם השטן: מקבלים את מה שרוצים ובזה זה מסתיים. שגיא מנדלבוים על ה-6 בטארוט ובכלל. חלק א'

המספר שש הוא מספר קסום ונפלא. באופן פלאי ומסתורי, כבמטה קסם, הוא פותר את כל הבעיות והקשיים שנוצרו במספר 5. הוא עוסק בהרמוניה ושמחה, הוא פעמיים שלוש ומייצג את כל ההצלחות שעולם החומר יכול לספק לנו. המספר שש הנו מספר קסום, כיוון שהוא מייצג את היכולת להשיג הישגים ולהצליח, הישגים ששום מספר אחר לא יכול לייצג, הוא הופך קערה על פיה ומביא לתוצאה תהיה הרמונית ומושלמת.

לא פלא שדווקא המספר הזה מייצג הצלחות, את הבלתי אפשרי ואת היכולת להגיע להישגים הארציים, להתחלות ולניצחונות, שכן הנוכחות שלו מורגשת כבר בספר בראשית בפסוק הראשון, במילה הראשונה – שם הוא מופיע. המילה בראשית מורכבת למעשה משתי מילים: 'ברא' ו-'שית'. משמעות המילה 'שית' בארמית היא שש, ומכאן שאחד מהפירושים למילה הוא המשמעות 'ברא שש'. מאוחר יותר נגלה כי בריאת העולם מתחלקת לשני חלקים: לששת הימים הראשונים וליום השביעי, כאשר האדם נברא ביום השישי.

הפיתגוראים רואים במספר שש מספר מושלם (משוכלל) שכן הוא שווה לסכום מחלקיו (1+2+3=6). גם המספר המושלם הבא אחריו – 28, הוא בנומרולוגיה מספר האותיות של הפסוק הראשון בספר בראשית.

אחד מהסמלים הגיאומטריים החשובים ביותר, הקוביה, מיוצג על ידי המספר שש ובקבלה מייצג המספר שלמות, כיוון שהוא מסמל את ששת קצוות המציאות: ארבעת הרוחות, למעלה ולמטה.

המספר שש אם כך, הוא מספר של שלמות, המייצג את עולם החומר ומכיל בחובו את סודותיו של עולם זה.

אבל...

אבל, גם לאחר ההצלחה של המספר שש אסור לנוח על זרי הדפנה. המספר שש הוא גם השגיאה של האנושות. הוא הסיבה שבגללה בסופו של דבר, תהליכים משתבשים, מטרות ואידיאלים מתעוותים ונשחקים. זהו המספר של עולם החומר, של עשייה, אך גם של שלום ופשרה - הישג שלאחריו נוטה האדם לנוח על זרי הדפנה. המספר אמנם מייצג אדם המצליח להגיע להישגים נפלאים, אולם את טבעו הוא לא משנה וטבע האדם נוטה להתמכר לעולם החומר ולשכוח את המטרה שלשמה הכל התחיל.

אתן דוגמה מעולם הפוליטיקה: נניח שנבחרת מפלגה חדשה בעלת אידיאולוגיות ברורות ונעלות. כל הנבחרים הם אידיאולוגים, טהורים ומטרות המפלגה ברורות וידועות. אולם, עולם החומר מעמיד פעמים רבות את האמונה שלנו במבחן ומבחן זה מיוצג על ידי המספר שש. כך, לאחר זמן קצר תעמוד המפלגה בפני הצורך להתפשר, לא הרבה, התפשרות שולית שאיננה מסיטה בהרבה את המפלגה מהדרך אותה בחרה. פשרות מסוג זה נחוצות בעולם הפוליטי - יגידו להם היועצים השונים. לאחר הפשרה הראשונה יגיעו פשרות נוספות וכל אחת תראה שולית, כל אחת תהיה זניחה, אולם לאחר תקופה יתהו אותם האידיאליסטים כיצד התעוותו האידיאלים וכיצד שונו המטרות. כל פשרה יוצרת שינוי קטן שאליו מתרגלים וכל פשרה נוספת איננה נראית מאיימת, אולם לאחר תקופה, התמונה הגדולה משתנה ואנו מגלים (במקרה הטוב) כי זה לא המקום אליו רצינו להגיע. כך זה יכול להיות במדע (רפואה למשל), בחינוך בזוגיות ובכל תחום.

זהו הרעיון אותו מייצג המספר שש. הפשרה, ההישג המרצה אותנו, שלאחריו אנו מפסיקים לערוך תיקונים ושינויים בחיינו: כשזוג עובר דירה, הוא נזכר אחרי כמה זמן שאין שלט על הדלת המייצג אותם. הזוג משקיע מחשבה עמוקה על השלט ועל מה שהוא אמור להביע, אבל בסופו של דבר יתלה שלט זמני. מתי אתם חושבים שהשלט הזמני יוחלף? ברוב המקרים במעבר לדירה הבאה, ולמה? כיוון שזהו עקרון השש - כשאנו משיגים פשרה או הישג זמני, הם יישארו בחיינו ללא שינוי.

להיזהר מעסקאות עם השטן

הפשרה אותה מייצג המספר שש, משולה לעסקה עם השטן: אנו מקבלים את מה שאנו רוצים, אולם לרוב לא נצליח להתעלות ולהגיע להישגים מעבר לכך. אי ההצלחה לא נובעת בגלל כוחות חיצונים עוצמתיים, אלא דווקא בגלל הטבע האנושי, בגלל העצלות הטבועה בנו, בגלל חוסר המעש המתלווים לכל הצלחה.

ישנו סיפור ישן על הנער שעושה עסקה עם השטן. בתמורה לנשמתו הוא מקבל שעון המאפשר לו להקפיא את הזמן וכך להישאר מאושר לנצח. השטן אמנם מקיים את חלקו ומספק את השעון לנער, אולם הנער לא משתמש בשעון כדי לעצור את הזמן ולהישאר במקום בו הוא מסופק, במקום בו הוא נהנה, כיוון שהוא חושב שתמיד יש סיכוי לתקופה טובה יותר, הישג או הצלחות ראויים יותר. והוא כמעט מזדקן ומת ולא מצליח להשתמש בשעון. הסיפור נגמר, אגב בצורה מפתיעה: הנער משתמש בשעון כדי להקפיא את הזמן לאחר שהשטן לוקח אותו וכך משבש גם את תוכניתו של השטן שנשאר קפוא עד היום יחד עם הנער בדרך לשאול.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המספר שש בקלפי טארוט

קלפי השש בטארוט אמנם עוסקים בניצחונות ובהצלחות שאינם ניתנים לערעור, אולם עלינו להקפיד, כקוראים, להזהיר את השואל בפני מה שיקרה לאחר ההישג, לאחר הניצחון. לאחר הניצחון לשואל תהיה הנטייה לנוח על זרי הדפנה ולשכוח את המקום ממנו הוא הגיע, את המטרות והאידיאלים שלו וכך, בסופו של דבר הוא יהרוס את כל ההישגים אליהם הוא יגיע.
בכל קלפי השש השואל צריך להיזהר מהנטייה שיש לו לחפש את הזמני, את הסיפוק המידי ולבחון את הדברים לטווח הארוך.

בשבוע הבא אעלה את משמעות קלפי השש ונוכל לראות את ההישגים הגדולים אותם מייצגים קלפים אלו, אולם יחד אתם את הסכנות והכישלונות החבויים בהם.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully