וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למנכ"ל הליגה נגד השמצה הוענק אות הלגיון הצרפתי

17.10.2006 / 15:36

אברהם פוקסמן קיבל את המדליה אמש, בטקס מיוחד בארמון האליזה בפריס. הנשיא שיראק שיבח בטקס את מסירותו לקידום הבנה בין עמים

אברהם פוקסמן, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, קיבל אמש את אות הכבוד של הליגיון הצרפתי על פעילותו במאבק נגד האנטישמיות ודעות קדומות, ועל תרומתו לבניית גשרי הבנה בין אומות ואנשים.

הליגה נגד השמצה נוסדה ב-1913 והיא המובילה בארגוני העולם הנלחמים נגד אנטישמיות דרך תוכניות הפועלות נגד שנאה, גזענות ודעות קדומות. המדליה שהוענקה לפוקסמן על ידי נשיא צרפת ז'אק שיראק, בטקס בארמון האליזה בפריס, היא אות הכבוד הצרפתי האזרחי והצבאי המכובד ביותר.

בטקס שיבח שיראק את מסירותו של פוקסמן לקידום ההבנה בין העמים וציין כי כל חייו עמדו מול עיניו שלוש מטרות הקשורות זו בזו: החובה לזכור את השואה, המאבק באנטישמיות וקידום הדיאלוג לשלום בין אומות ואנשים. הנשיא שיראק הוסיף, כי למסירות למטרות אלו שותפה גם ממשלת צרפת והעם הצרפתי.

שיראק אמר לפוקסמן "הינך שואב את הכוח לאותה המסירות מניסיון חייך האישי, המשתקף בטרגדיית השואה. החובה לזכור מתייחסת בראש ובראשונה לסבל העם היהודי ולזכרון זוועות מחנות ההשמדה והקנוניה הנפשעת. אתה תרמת באופן פעיל לזכרון זה".

בקבלו את הפרס, הודה פוקסמן לנשיא שיראק על "כוחו, תעוזתו המוסרית והחברות למדינה ולעם היהודי". פוקסמן, שהינו ניצול שואה, אמר כי "אם לא הייתי מנצל את הזכות לבנות גשרי כבוד ולהלחם בשנאה, הייתה הישרדותי חסרת משמעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully