וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה על אפליה מינית ברשות שדות התעופה

זוהר בלומנקרנץ

17.10.2006 / 14:37

הבכירה תמר תורג'מן, שמועסקת ברשות שדות התעופה מזה 15 שנה, טוענת כי מעמדה, תנאי עבודתה ושכרה פחותים משל עמיתיה הגברים

עובדת בכירה ברשות שדות התעופה (רש"ת) מתלוננת כי היא מופלית לרעה בארגון בשל היותה אשה. ל-TheMarker נודע היום, כי עוזרת היועץ המשפטי לרשות שדות התעופה תמר תורג'מן הגישה תביעה נגד הרשות בנושא זה, לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד בני כהן, נטען כי רשות שדות התעופה מפלה את תורג'מן "מחמת היותה אשה, ומסרבת להשוות את מעמדה ותנאי עבודתה לאלה של שאר עמיתיה ועוזרי הסמנכ"לים, שכולם גברים".

התובעת, בעלת תואר ראשון בהוראה ובמשפטים, לומדת לימודי תואר שני במשפטים. היא מועסקת ברש"ת מזה 15 שנה, ולדבריה זכתה במהלך שנות עבודתה ברש"ת, ובכלל זה בתפקידה הנוכחי, לשבחים רבים על עבודתה הטובה ומסירותה לתפקיד.

בתביעה נטען עוד, כי כל עוזרי הסמנכ"לים האחרים המועסקים ברש"ת, גם אלה שנעדרים השכלה אקדמית, מדורגים בדרגת ראש מחלקה, בעוד שהתובעת מדורגת בדרגת ראש מדור. גם עוזרי מנהלי החטיבות - דרגה נמוכה מדרגת הסמנכ"ל - מדורגים בדרגת ראש מחלקה. מכתב התביעה עולה, אם כן, כי מכל עוזרי הסמנכ"לים וראשי החטיבות, שכולם גברים, רק התובעת מדורגת בדרגת ראש מדור. השוני בדרגה משליך ישירות ובאופן משמעותי על שכרה, ועל התנאים הסוציאליים הנגזרים ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully