וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בפתח משרד הפנים נגד תכנית ספדי

17.10.2006 / 10:38

המועצה הארצית צפויה להחליט על גורל התכנית בשעות הקרובות. מחוץ למשרד הפנים מפגינים נגד התכנית ח"כים ופעילי סביבה

בשעה זו מתקיימת מחוץ למשרד הפנים בירושלים, הפגנה נגד תכנית ספדי לפיתוח הבניה במערב ירושלים. בשעות הקרובות צפויה להתכנס המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראשותו של רם בלניקוב, על מנת להחליט על גורל התכנית.

המפגינים קוראים לשמור על ירושלים "הרים סביב לה" עם מרכז עיר חזק ולא "בטון סביב" עם מרכז עיר חלש. הם דורשים מחברי המועצה להחליט נגד יישום התכנית שלטענתם, תפגע קשות בהרים הסובבים את עיר הבירה ותגרום לנזק סביבתי בלתי הפיך.

בין המפגינים ניתן למצוא פעילי איכות סביבה, נציגים של רשות הטבע והגנים וכן, שמות מוכרים, כמו חברי הכנסת מיכאל מלכיאור ודב חנין, שמכהנים כיושבי ראש השדולה לאיכות הסביבה בכנסת ועמרי שרון, שעמד בראש השדולה בעבר. נציגים נוספים של הכנסת הם ח"כ קולט אביטל, ח"כ יורי שטרן וח"כ זבולון אורלב. גם ראש השב"כ לשעבר, וראש המועצה המקומית מבשרת ציון בהווה, כרמי גילון, משתתף בהפגנה.

50 חברי כנסת חתמו על עצומה נגד יישום התכנית, שעליה חתומים גם פרופסורים, כלכלנים, סופרים, משוררים ואנשי רוח. החלטת המועצה הארצית בעניין תכנית ספדי, צפויה להתקבל בהמשך היום.

כתב "הארץ", צפריר רינת, מוסיף:

סביב התוכנית התעוררה מחלוקת כשהגופים הסביבתיים טענו שההשקעה בבנייה תבוא על חשבון מרכז העיר ותפגע קשות בשטחים הירוקים. לפי עיריית ירושלים והרשות לפיתוח העיר, התוכנית תציל את העיר מהגירה שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully