וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: הטלת הסנקציות - הכרזת מלחמה

17.10.2006 / 12:02

גורם רשמי אמר כי אין סיבה שצפון קוריאה תיכנע ללחץ בינ"ל כעת שהיא מעצמה גרעינית. גוברים הסימנים להיערכות לניסוי נוסף

צפון קוריאה הודיעה היום כי היא רואה בהחלטת האו"ם להטיל עליה סנקציות, הכרזת מלחמה.

צפון קוריאה נמצאת כעת במצב בו אפילו סין, בת בריתה מזה שנים, תומכת בהטלת הסנקציות עליה, אך בפיונגיאנג ממשיכים להצהיר כי הם עמדו בלחץ בינלאומי בעבר ואין סיבה שהם יכנעו לו כעת כשהמדינה מחזיקה ביכולת גרעינית. גורם רשמי במשרד החוץ של צפון קוריאה שצוטט בתקשורת המקומית אמר כי "הרפובליקה הקוריאנית עמדה איתנה מול סערות ולחצים בעבר, ולכן אין סיבה שתיכנע ללחץ ואיומים של אף גורם היום, בהיותה מדינה גרעינית".

הגורם הוסיף כי "צפון קוריאה היא מדינה שוחרת שלום אך היא אינה מפחדת ממלחמה. אנחנו מעוניינים בדיאלוג ועם זאת אנו תמיד ערוכים לעימות".

ממשלת ארצות הברית הוציאה אישור סופי לכך שהניסוי התת קרקעי שערכה צפון קוריאה אכן היה ניסוי בנשק גרעיני. בניו יורק טיימס פורסמה הערכה לפיה הנשק הגרעיני שנוסה היה מבוסס על פלוטוניום ולא על אורניום כפי שנחשד בתחילה. את הפלוטוניום ייצרה צפון קוריאה בכוחות עצמה ככל הנראה. הדיווחים לפיהם קיים חשש שבפיונגיאנג הצליחו לפתח תכנית להעשרת אורניום על בסיס ידע וטכנולוגיה שנרכשו מפקיסטן, התבררו כלא מבוססים.

בתוך כך, אמר היום גורם בסאול בירת דרום קוריאה כי ישנם סימנים לכך שצפון קוריאה מתכננת ניסוי גרעיני נוסף.

במהלך הלילה דיווחו רשתות טלוויזיה בארצות הברית כי תנועה ערה של כלי רכב ואנשים נרשמה סמוך למתקן בו בוצע הניסוי הגרעיני הקודם של צפון קוריאה לפני כשבוע. על פי הדיווחים, לווייני ריגול אמריקאים איתרו את הפעילות שהוגדרה "מוגברת וחריגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully