וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב לא יגיע היום לכנסת

16.10.2006 / 9:56

אחי הנשיא הודיע היום במפתיע כי הוא החליט להמנע מהשתתפות באירוע, בעקבות כוונתם של ח"כים רבים למחות אם יגיע. פרקליטו: אם יוגש כתב אישום הוא יתפטר

לאחר מספר הודעות מלשכת נשיא המדינה משה קצב בימים האחרונים, לפיהם יגיע לפתיחת מושב החורף של הכנסת אך לא ישא בה נאום, הודיע הבוקר אחיו של הנשיא ליאור קצב כי הוא יעדר מהאירוע.

"הנשיא החליט לשמור על ממלכתיות הנשיאות וכבודה של הכנסת, ולא לשחק לידיהם של הח"כים שרוצים להפוך את זה לביזיון", אמר אחי הנשיא בראיון לגלי צה"ל. "הנשיא התלבט בעניין הרבה מאד והחליט לגלות הבנה ורגישות להדים הציבוריים שקשורים בפירסומי המשטרה, וכדי להימנע מכל מחלוקת החליט להימנע מהשתתפות".

כ-20 מחברי הכנסת הודיעו אמש על כוונתם לנקוט בצעדי מחאה אם יגיע הנשיא לפתיחת מושב החורף. סיעת מרצ הודיעה כי חבריה יעדרו מהמליאה בזמן כניסת הנשיא, חברי הכנסת רוחמה אברהם מקדימה ויורם מרציאנו מהעבודה הודיעו כי ייצאו, או לא יכנסו כלל לאולם עד הכניסה, וחברי-הכנסת מהליכוד גדעון סער, לימור לבנת וגלעד ארדן הודיעו כי ישארו לשבת ולא יקומו לכבוד הנשיא. חברת הכנסת שלי יחמוביץ' אמרה אתמול בראיון לערוץ 10 כי תביע את מחאתה בדרך "היצירתית ביותר" שתוכל לחשוב עליה, אך לא תעדר מהאירוע מכיוון שחובתה בחברת כנסת, כדבריה, להיות חלק ממנו.

שרת החינוך יולי תמיר קראה אמש לנשיא להתפטר. השרה הוסיפה, כי "לא ראוי שאדם יכהן כנשיא בזמן שעומד נגדו כזה כתב אישום חמור". תמיר פנתה בקריאה לקצב וביקשה ממנו שלא יגיע לפתיחת מושב החורף של הכנסת באומרה, כי הדבר יביך את המוסד. לדבריה, "בסוף ממילא יפתח תהליך שייאלץ את הנשיא להתפטר, הליך שיהיה מבזה עוד יותר עבורו".

מזוז בוחן את היקף כתב האישום הצפוי

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בוחן באיזה היקף יהיה כתב האישום שיוגש נגד נשיא המדינה משה קצב, לאחר שאתמול הוגשה לו המלצת המשטרה להעמיד את הנשיא לדין בגין שורה של עבירות מין חמורות הכוללות שני מעשי אונס, עבירות של טוהר המידות ושל שחיתות אישית. מזוז מלווה מקרוב את החקירה מיומה הראשון, מעורה בחומר הראיות וכבר קרא באופן אישי כמה מעדויות המפתח בפרשה.

ציון אמיר, פרקליטו של נשיא המדינה משה קצב, אמר הבוקר בראיון לקול ישראל כי אם יוגש כתב אישום כנגד הנשיא, הוא יתפטר מתפקידו, ולא ינסה להגיע לעסקה עם הפרקליטות. אמיר אמר כי הוא יופתע מאוד אם הפרקליטות תאמץ את המלצות המשטרה, ותחליט להגיש כתב אישום. לדבריו, יש לבדוק לעומק את הטענות על חקירה לא ראויה של המשטרה.

גורמים בכירים במשרד המשפטים אומרים כי אם יוגש נגדו כתב אישום, גם אם יודיע קצב על פרישה מוחלטת מתפקידו לא תמנע העמדתו לדין, משום שהוא חשוד בעבירות פליליות של ממש. בקול ישראל דווח כי הגורמים הללו סבורים כי על קצב לפחות להשעות את עצמו כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully