וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מציינת 20 שנה לשבי רון ארד

16.10.2006 / 8:16

הנווט השבוי יוזכר בנאומיהם של רה"מ ויו"ר הכנסת, ובמערכת החינוך יקדישו דיון לנושא. אתמול הפגינו חבריו מול מש' רה"מ

מדינת ישראל מציינת היום 20 שנה לנפילתו של הנווט רון ארד בשבי . בנאומיהם בטקס פתיחת מושב החורף של הכנסת צפויים ראש הממשלה ויו"ר הכנסת דליה איציק להזכיר את סוגיית ארד, במקביל לעניינם של החיילים החטופים גלעד שליט, אהוד גולדווסר ואלדד רגב.

חיל האוויר יציין את יום השנה במטס של מטוסי קרב במבנה חסר. מדובר צה"ל נמסר כי לבקשת המשפחה יתקיים המטס השנה במתכונת צנועה מעל לבסיס חצרים בלבד. זאת, בניגוד לשנים קודמות, בהן טס המטס ברחבי שמי הארץ.

שרת החינוך יולי תמיר הנחתה את מוסדות החינוך להקדיש חלק משעות היום לדיון עם התלמידים בעניינו של ארד ולשוחח על חשיבותו של פדיון שבויים.

אתמול קיימו כ-20 מחבריו של ארד הפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות יו"ר המטה למען החזרת החטופים האלוף (מיל') עוזי דיין. בדבריהם דרשו חבריו של ארד לקורס טיס מספר 87 לכלול את ארד בכל הסדר עתידי אפשרי באשר לחילופי שבויים. לדבריהם, ארד הפך לסמל של כשלון מתמשך לאחר שעשר ממשלות כשלו בהבטחתן להשיבו אל ביתו.

בטקס לציון 20 שנה לנפילתו בשבי של ארד אתמול הבטיח שר הבטחון עמיר פרץ כי ישראל לא תחסוך בשום מאמץ כדי לפזר את הערפל סביב גורלו של ארד. לדבריו, "הנחת העבודה שלנו היא שרון ארד בחיים ואנו רואים באיראן את בעלת המפתח בנושא".

ב-16 באוקטובר 1986, במסגרת שירות מילואים בטייסת 69, ארד טס כנווט מטוס פאנטום לגיחת תקיפת מטרות מחבלים באזור צידון שבלבנון. תקלה טכנית גרמה לפיצוץ תחמושת בקרבת המטוס ושני אנשי הצוות נטשו, ביוזמת ארד. הטייס חולץ על ידי מסוק קוברה, והנווט ארד נפל בשבי ארגון אמל השיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully