וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוואי: מצב חירום הוכרז בשל רעידת אדמה

16.10.2006 / 0:29

סדרה של רעשי אדמה פקדה את האיים השלווים של הוואי. מומחים מזהירים מפני רעידות משנה, אך בינתיים לא פורסמה אזהרת צונאמי

רעידת אדמה בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר פקדה את הוואי. הממשלה במדינה הכריזה על מצב חירום בשל נזק שנגרם לתשתיות וכבישים. כתוצאה מרעידת האדמה הופסקה אספקת החשמל ברדיוס של 240 קילומטרים מהאי אוהאו, שהיה מוקד הרעידה. עד כה לא הוציא המכון הגאולוגי אזהרות מפני צונאמי.

מהמכון הגיאולוגי נמסר כי סדרה של רעשי אדמה פקדה את האי, החזק ביניהם בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר. לדברי מומחים, רעידת אדמה בסדר גודל כזה נחשבת לרעידה חזקה. בשלב זה לא ידוע על פצועים, והדיווחים על נזק לרכוש אינם רבים. לעומת זאת, נרשמו דיווחים רבים מאוד על הפסקות חשמל כתוצאה מהרעידה, ואזורים רבים באי מנותקים בשעה זו מחשמל.

ססמולוגים הזהירו את תושבי האזור מפני רעידות משנה שעשויות להיות מורגשות גם מחר. כל שדות התעופה במדינה נסגרו לטיסות יוצאות. כמו כן, פורסמו באתר דיווחים על מפולות סלעים באזורים שונים באי וכן על פגיעה שספג בית חולים באחת הערים.

ויקטור סרדינה, גאופיסיקאי מהמרכז הפסיפי לאזהרה מפני צונאמי, אמר כי "בשעה זו אין אזהרה מפני צונאמי". סרדינה סיפר גם כי הפסקות החשמל פגעו גם במרכז האזהרה: "אין לנו חשמל ואנחנו עובדים בעזרת גנרטורים שיש לנו כגיבוי. הרעידה הייתה די חזקה, הרגשנו אותה גם אצלנו. האזור כולו רעד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully