וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה"ל האקדמאית תיפתח כסדרה

15.10.2006 / 16:29

בישיבת חירום של שר האוצר, שרת החינוך וראשי האוניברסיטאות הוחלט על תוספת תקציבית של 140 מיליון שקלים

בישיבת חירום של שר האוצר אברהם הירשזון ושרת החינוך יולי תמיר עם ראשי המוסדות האקדמאיים בישראל הוחלט להוסיף 140 מיליון שקלים לתקציב המוסדות האקדמאים לרגל פתיחת שנת הלימודים. בישיבת הוחלט עוד על הקמת צוות בראשותו של השר לשעבר אברהם שוחט, שיגבש מתווה כולל של רפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה, אשר יכלול, בין השאר, שינוי שכר הלימוד והנהגת שכר דיפרנציאלי למרצים.

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי אמר כי "המדינה קונה את ראשי האוניברסיטאות בנזיד עדשים. קיצצו כמיליארד וחצי שקלים והסכום שקיבלו שהוא פחות מ-10% מזה השתיק את פיותיהם של אלה האמורים על עתיד ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל. הרי ברור לכל שתוספת זו לא תפתור את התדרדרות ההשכלה הגבוהה וכי כל ועדה שתוקם ללא הסכמת הסטודנטים וללא קיום הבטחות של ועדות קודמות היא ביזבוז כספי הציבור".



מוקדם יותר היום, אמר נשיא הטכניון יצחק אפלויג כי שנת הלימודים הקרובה בטכניון לא תיפתח, אם הממשלה לא תבטל את הקיצוץ האחרון בתקציבו, בסך 70 מליון שקלים. זאת, למרות שהטכניון קיבל בשלושת החודשים האחרונים תרומות בסך 200 מיליון דולרים. בקול ישראל דווח כי לדברי אפלויג, התרומות נועדו לפיתוח תשתיות וגיוס אנשי סגל בעוד שהתקציב שקוצץ נועד לתפעול השוטף.

מן הטכניון נמסר לוואלה! חדשות כי ההחלטה שלא לפתוח את שנת הלימודים הייתה של ראשי המוסדות האקדמאיים וכי הטכניון יעקוב אחר החלטות ישיבת החירום ויפעל לפיהן. דובר הטכניון הדגיש כי בכל מקרה שנת הלימודים בטכניון תיפתח רק ב-5 בנובמבר, ולא ב-22 באוקטובר כמו בשאר המוסדות, בשל השלכות מלחמת לבנון השנייה.

בתוך כך דווח היום כי זוכה פרס נובל לכימיה, הפרופסור רוג'ר קורנברג, אומר שמצב המחקר האקדמי בישראל "מדאיג". בנאום שנשא בטקס שנערך לכבודו באוניברסיטה העברית בירושלים אמר קורנברג כי הופתע לגלות ש"התמיכה הממשלתית באוניברסיטאות בישראל צונחת מדי שנה, ולרבים מהמדענים שעוברים לחו"ל אין לאן לחזור". הוא אמר כי הוא מוקיר את המחקר הישראלי, אך הדגיש כי אי אפשר לבצע מחקר איכותי לאורך זמן ללא תקצוב ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully