וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון תקדם יוזמה להדחת קצב

יעל קישיק

15.10.2006 / 22:37

תמיר: "לא ראוי שאדם יכהן כנשיא בזמן שעומד נגדו כתב אישום חמור". מספר ח"כים יעדרו מפתיחת מושב הכנסת בשל נוכחות הנשיא

יו"ר סיעת מרצ ח"כ זהבה גלאון תקדם מחר בישיבת ועדת הכנסת את הדחת הנשיא משה קצב. זאת, בעקבות הפרסומים הערב לפיהם המשטרה ממליצה להאשים את קצב באונס ובמידה שהנשיא יבחר שלא להתפטר לאלתר.

בתוך כך שרת החינוך יולי תמיר קראה הערב לנשיא להתפטר. השרה הוסיפה, כי "לא ראוי שאדם יכהן כנשיא בזמן שעומד נגדו כזה כתב אישום חמור". תמיר פנתה בקריאה לקצב וביקשה ממנו שלא יגיע מחר לפתיחת מושב החורף של הכנסת באומרה, כי הדבר יביך את המוסד. לדבריה, "בסוף ממילא יפתח תהליך שייאלץ את הנשיא להתפטר, הליך שיהיה מבזה עוד יותר עבורו".

הודעת מקורבי קצב לפיה הוא יגיע מחר למושב הפתיחה של הכנסת עוררו תגובות זועמות במערכת הפוליטית ומספר חברי כנסת אף הודיעו שלא יגיעו לישיבה. על אף הגעתו הצפוייה למליאה יימנע הנשיא מלנאום באירוע, מהלך שהנהיג מאז שנכנס לתפקיד.

סיעת מרצ התכנסה היום לישיבה, שבה הביעו חברי הסיעה מחאה על כך שהנשיא קצב החליט להגיע לפתיחת מושב החורף של הכנסת. בישיבה הוחלט שמרבית חברי הסיעה בהם, יוסי ביילין, חיים אורון ואבשלום וילן, לא יהיו נוכחים במליאה עם כניסתו של הנשיא. ח"כ גלאון תשב במליאה, אולם היא תרכין את ראשה כשקצב ייכנס.

חברי הכנסת נדיה חילו, יורם מרציאנו (עבודה) אריה אלדד (איחוד לאומי) ורוחמה אברהם (קדימה) הודיעו כבר שייכנסו למליאת הכנסת רק לאחר כניסת הנשיא קצב. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) טרם החליטה כיצד תנהג, אך הודיעה כי בכל מקרה תנכח בעת כניסתו של קצב במליאה משום שזהו תפקידה כחברת כנסת, כלשונה.

דברים דומים אמרה ח"כ קולט אביטל (עבודה) אשר אמרה כי היא תישאר בישיבה, לא בגלל קצב, אם כי בגלל שהיא מכבדת את הכנסת. אביטל הביעה תקווה שקצב יחליט שלא להגיע, וקראה לו להתפטר. אביטל אמרה כי היא ממשיכה במירוץ לנשיאות.

בתוך כך הבוקר הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה למנוע מהנשיא לפתוח את מושב החורף. את העתירה הגיש עורך הדין יוסי פוקס. בעתירתו טוען פוקס, כי על הנשיא להשעות את עצמו ואף להתפטר, עוד לפי שיודיע היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגדו. בקול ישראל דווח, כי פוקס טוען שעל פי החוק אין זו חובתו של הנשיא לפתוח את המושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully