וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנועה מגונה" הסרט הזוכה בפסטיבל חיפה

14.10.2006 / 23:26

צחי גראד, במאי הסרט, זכה ב-120 אלף שקלים. ודרמת הטלוויזיה "מרחק נגיעה" זכתה ב-25 אלף שקלים, בטקס שסגר את פסטיבל חיפה לקולנוע

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-22 ננעל הערב, שמחת תורה, לאחר שבוע של הקרנות סרטים והפנינג קולנועי. בטקס חגיגי חולקו פרסים לזוכים בתחרויות השונות במסגרת הפסטיבל.

סרטו של צחי גראד, "תנועה מגונה" זכה בפרס לסרט העלילתי בסיוע קרן תרבות חיפה והמועצה הישראלית לקולנוע, על סך 120,000 שקלים. חבר השופטים שבראשם עמד הבמאי דני ורטה, נמקו את החלטתם בכך ש: "צחי גראד יצר סרט מתח חברתי, פוליטי סוחף, המצליח לרתק את הצופים למסך עד סופו האפוקליפטי כשהוא נאמן לכללי הז'אנר ומתבסס על רעיון מצוין. גל זייד, קרן מור ואשר צרפתי מפגינים משחק רב גוני ועוצמה דרמטית. המצלמה הדינמית, העריכה הקצבית ופס הקול המותח משמשים את גראד בכדי להציב בנינו בכישרון רב מראה מבהילה של ישראליות כוחנית הממתינה לנו כבר מעבר לפינה".

הקרנת הסרט פתחה את התחרות, והגיעו אליה נציגים רבים מעולם הקולנוע, בינהם שחקני הסרט, רבקה מיכאלי, יזהר אשדות ואלונה קמחי, מודי בר און, רונית אלקבץ, אלון אבוטבול, ואורלי זילברשץ-בנאי.

פרס סטלה ארטואה ליוצר המקורי בפסטיבל, בסך 30 אלף שקלים הוענק פה אחד לבמאי דוד וולך על סרטו "חופשת קיץ", שזכה גם בפרס ג'ק ניילור לצילום בסרט עלילתי על סך 18 אלף שקלים. פרס לדרמת טלוויזיה על שם שרון עמרני בסיוע קרן מקור לסרטי קולנוע וטלויזיה, בסך 25 אלף שקלים, הוענק לדרמת הטלויזיה "מרחק נגיעה" בבימוי של רוני ניניו. בנוסף, חבר השופטים מצא לנכון לציין לשבח את סרטה של לנה טוראל, בוגרת המדרשה בבית ברל על הישגיה בדרמה "נגטיב". פרס הפסטיבל והרשות השניה לטלויזיה ורדיו לסרט התיעודי הטוב ביותר על סך 40 אלף שקלים הוענק לסרט "המלחמה של גיורי" בבימויו של דניאל סיון.

מענק פיתוח של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה לסרט תיעודי, חיפאי או גלילי, בסך 20 אלף שקלים הוענק לסרט "ערוס אלג'ליל" בבימוי באסל טאנוס, שזכה גם בשירותי עריכה לסרט תיעודי מתנת אולפני תל-אביב בשווי עשרת אלפים שקלים.

פרס לבימוי סרט קצר ע"ש אלי גלפנד בסך 7,500 שקלים, הוענק לסרט "קו תפר" בבימוי אמרי מטלון, וחבר השופטים מצא לנכון לציין לשבח את הסרט "מנגינה בשתי שפות" של לירון צוקרמן. פרס לבימוי סרט אנימציה קצר בסך 7,500 שקלים, הוענק לסרט "אלוהים לצידנו" בבימוי מיכל פפר ואורי קרנות.

פרס קרן תרבות חיפה לסרט שמקום התרחשותו העיר חיפה בסך 25 אלף שקלים ניתן לסרט "מרגיש את הרוח" שביים גלעד רשף, ופרס "עוגן הזהב" לשנת 2006 הוענק לסרט "פלנדרס" של הבמאי הצרפתי ברונו דומו. פרס לבמאי חדש הוענק לסרט "מסע החורף" בבימוי של הנס סטיינביכלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully